سوئد میزبان نخستین هتل پرندگان

هتل معروف درختی سوئد طی اقدام دوستدار محیط زیستی، اتاق مخصوصی برای پرندگان منطقه احداث کرده است تا علاوه بر جلب توجه به کاهش درختان منطقه، به حفظ تعداد پرندگان منطقه نیز کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتاق موسوم به بیوسفر به معنی "زیست‌کره"، جدیدترین بخش خلاق افزوده شده به هتل درختی سوئد است که به دنبال ادغام امکانات اقامتی مدرن و راحت در قلب طبیعت سوئد است. بیوسفر که در منتهی‌الیه شمال کشور سوئد در منطقه لاپلند قرار دارد، یک کره معلق در هوا است که از صدها خانه پرنده ساخته شده است. این طراحی فراتر از یک تصمیم عجیب‌وغریب است چراکه هدف آن افزایش جمعیت رو به کاهش پرندگان محلی است.

سوئد میزبان نخستین هتل پرندگان

معماران فراتر از بعد زیبایی‌شناسی به این ساختار نگاه می‌کنند. این اتاق ۳۴ متر مربعی که می‌توان از طریق یک پل معلق به آن دسترسی داشت، به معنای واقعی کلمه دنیایی متفاوت از پرندگان را در میان سایبان‌های درختی فراهم می‌آورد.

این ساختار که شامل ۳۵۰ خانه پرنده است، حاوی پیغام زیست‌محیطی است؛ به علت بهره‌برداری، جنگل‌های سوئد در حال کوچک شدن است و به این ترتیب جمعیت پرندگان منطقه رو به کاهش رفته است. از این رو، معماران برای جلب توجه به این پدیده، چنین ساختاری را ایجاد کردند تا علاوه بر جلب توجه، به حفظ جمعیت آن‌ها کمک کنند.

سوئد میزبان نخستین هتل پرندگان

برای افزایش کارآمدی این ساختار، رئیس انجمن پرنده‌شناسی منطقه نیز در این طراحی همکاری کرد تا اطمینان حاصل شود که قرار دادن خانه پرنده جذابیت خود را برای حیوانات به حداکثر می‌رساند و در عین حال اثرات جانبی ناخوشایند مانند مدفوع و سر و صدای ناخواسته برای مهمانان انسانی را به حداقل می‌رسد.

افراد ساکن در این هتل علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی حضور پرندگان در کنار خود، به لطف ویژگی‌هایی مانند سیستم آب پایدار، دوش، سونا و تراس پشت بام با منظره ۳۶۰ درجه، از امکانات و راحتی فوق‌العاده برخوردار خواهند بود.

سوئد میزبان نخستین هتل پرندگان

کد خبر 591133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.