مطالبه حقابه تالاب گاوخونی و زاینده‌رود را از وزارت نیرو داریم

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مطالبه حقابه تالاب گاوخونی و زاینده‌رود را از وزارت نیرو داریم؛ قرار شده است دریچه سد باز شود تا آب این تالاب و رودخانه تأمین شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از میزان، سیدعلی سلاجقه در حاشیه نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران، اظهار کرد: بحث دریاچه ارومیه در حال پیگیری است؛ بخشی از پسابه محیط‌زیستی تصفیه‌خانه‌های شهر ارومیه آب این دریاچه را تأمین خواهد کرد.

وی درباره اقدامات انجام‌شده برای رودخانه زاینده‌رود، افزود: مطالبه حقابه تالاب گاوخونی و زاینده‌رود را از وزارت نیرو داریم؛ قرار شده دریچه سد بازشده و آب را رهاسازی کنیم تا آب این تالاب و رودخانه تأمین شود.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور درباره افزایش حجم چاه‌های عمیق سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: این طرح صرفاً در مرحله آزمایش است. کیفیت، کمیت و درجه حرارت باید آزمایش شود.

تنظیم جدول عالی در رودخانه‌ها و تالاب‌ها برای وزارت نیرو

وی با اشاره به تنظیم جدول عالی در رودخانه‌ها و تالاب‌ها برای وزارت نیرو، اضافه کرد: جدول کم‌آبی، میان و پرآبی تهیه‌شده و همکاری خوبی با وزارت نیرو در این راستا داریم.

سلاجقه درباره مقابله قوه قضائیه با ویلاسازی در حریم رودخانه‌ها گفت: برای رودخانه‌ها حریم اکولوژیک، کمی و کیفی داریم باید مکان‌هایی که در این حریم‌ها نشتی صورت بگیرد باید پیگیری می‌کنیم.

تشکیل دبیرخانه و صندوق منطقه‌ای برای مقابله با ریزگردها

وی درباره اقدامات برای رفع مشکل شیرابه‌ها در سراوان، اظهار کرد: تصفیه‌خانه خوبی در این منطقه راه‌اندازی شده است که از شهریورماه فعالیت خود را آغاز می‌کند،

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور درباره اقدامات در حوزه مقابله با ریزگردها نیز گفت: در خارج از کشور با همسایگانی که در این رابطه دخیل هستند رایزنی‌هایی داشتیم، در بیانیه تهران با ١١ کشور همسایه اعلام شد که دبیرخانه و صندوق منطقه‌ای شکل می‌گیرد و از نظر عملیاتی در فاز تدابیر عملیاتی است و در حال اقدامات کارشناسی با کشورهای سوریه و عراق هستیم تا کار را میدانی آغاز کنیم.

کد خبر 591131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.