شهرداری، حامی حرکت‌های مردم‌محور محرم

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: سیاست‌گذاری برای محرم امسال این است که سیاست شعار مردم سپاری فرهنگ و سپردن کار به مردم را به صورت جدی دنبال کنیم.

سعید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری پویش پرچم با شعار «هر خانه یک حسینیه»، اظهار کرد: سیاست‌گذاری برای محرم امسال این است که سیاست شعار مردم سپاری فرهنگ و سپردن کار به مردم را به صورت جدی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین زمانی که مردم در آن کنش‌گری می‌کنند، ماه محرم است، از این رو تلاش کردیم در این ایام تصدی‌گری نکنیم و تنها از مجموعه‌های مردمی، هیئت‌ها و نهادهایی که به امر تعظیم شعائر و برپایی عزاداری سید الشهدا می‌پردازند، حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه بار مالی اصلی برگزاری مراسم‌های محرم به عهده هیئت‌ها است، خاطر نشان کرد: مردم همواره نشان داده‌اند که همیشه در صحنه هستند و برای سید الشهدا (ع) هزینه می‌کنند، این در حالی است که شهرداری تنها خود را شریک در اقدامات مردم می‌داند و ما تنها گوشه‌ای از این بار را از دوش مراکز فرهنگی و هیئت‌ها برمی‌داریم.

امامی با بیان اینکه اگر مراکز فرهنگی و هیئت‌ها به لحاظ اجرایی به خدمات، زیرساخت یا امکاناتی نیاز داشته باشند، که این امکانات در شهرداری وجود داشته باشد، در چارچوب اختیارات به آن‌ها کمک خواهیم کرد، ادامه داد: اصل جریان پویش پرچم بر روی دوش نهادهای مردمی و هیئت‌ها است، از این رو جلسه‌ای در ستاد جبهه فرهنگی که محل اجتماع مراکز فرهنگی و هیئت‌ها است، برگزار کردیم که مقرر شد با کمک افراد سرشناس سطح شهر و خیران که محور این جریان هستند این پویش را برگزار کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری به لحاظ مالی یک میلیارد تومان برای پویش پرچم (نصب ۱۸۰ هزار پرچم) در نظر گرفته است و مابقی هزینه که حدود یک میلیارد تومان است توسط خیران، هیئت‌ها و مراکز فرهنگی پرداخت می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: اقدامات لازم برای پیگیری، آماده‌سازی، چاپ، تولید و نصب پرچم‌ها سر درب منازل در محله‌ها توسط مجموعه‌های مردمی و هیئت‌ها انجام می‌شود و شهرداری نقشی در اجرای این اقدامات ندارد، زیرا بار اجرا بر دوش خیران است.

کد خبر 591129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.