داورزنی با کاردار سفارت اسلوونی دیدار کرد

رئیس فدراسیون والیبال گفت: رابطه بسیار خوبی با کشورهای والیبالی قاره اروپا داریم و در تلاش هستیم که این روند رو به ‌رشد را ادامه دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی امروز _سه‌شنبه چهارم مردادماه_ با «اسویت سنکوویچ» کاردار سفارت اسلوونی در تهران دیدار و درباره راه‌های توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه والیبال گفت‌وگو کرد.

رئیس فدراسیون والیبال با ابراز خرسندی از این ملاقات به دیپلماسی والیبال ایران برای افزایش همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: تیم‌های ملی والیبال ایران در ۱۵ سال اخیر سفرهای متعددی به کشورهای اروپایی داشتند و خوشبختانه تاکنون فدراسیون والیبال هیچ مشکلی در اعزام‌ها نداشته است.

داورزنی به مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان به میزبانی لهستان و اسلوونی اشاره کرد و تصریح کرد: والیبال ایران در رتبه هشتم جهان قرار دارد و تیم ملی ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های جهان در این رشته ورزشی است که در مرحله مقدماتی در کشور اسلوونی به میدان خواهد رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی مشکل ویزا ندارند، خاطرنشان کرد: برای حضور تیم ملی ایران در لیگ ملت‌ها ویزای مولتی شینگن برای بازیکنان و اعضای کادر فنی از سفارت لهستان دریافت کردیم تا دغدغه از نظر ورود و خروج به کشورهای مختلف اروپا در مدت برگزاری لیگ ملت‌ها نداشته باشیم و این ویزاها تا پایان شهریورماه اعتبار دارد.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: اگر با نظر سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای حضور در قهرمانی مردان جهان نیاز به تغییراتی در تیم ملی باشد، باید از طریق سفارت اسلوونی برای دریافت ویزا اقدام شود که با توجه به فرصت کم باقی مانده تا شروع مسابقات، انتظار همکاری بیشتری در این زمینه از سفارت اسلوونی داریم.

داورزنی در ادامه به علاقه‌مندی خانواده‌های ایرانی به ورزش والیبال اشاره کرد و گفت: والیبال محبوب‌ترین ورزش بین خانواده‌های ایرانی است و اکنون با توجه به عملکرد مناسب تیم ملی در لیگ ملت‌ها تب والیبال در ایران داغ است. بنابراین طبیعی است که برخی از خانواده‌ها علاقمند به حضور در مسابقات قهرمانی مردان جهان به عنوان تماشاگر باشند که این افراد از طریق آژانس مسافرتی طرف قرارداد فدراسیون به سفارت اسلوونی معرفی خواهند شد تا بر اساس قوانین و مقررات ویزا برای آنان صادر شود.

وی درخصوص رابطه بسیار خوب و تنگاتنگ فدراسیون والیبال ایران با فدراسیون کشورهای صربستان، بلغارستان، لهستان، اسلوونی، تاکید کرد: رابطه بسیار خوبی با کشورهای والیبالی قاره اروپا داریم و در تلاش هستیم که این روند رو به توسعه را ادامه دهیم.

کاردار سفارت اسلوونی در تهران نیز در این دیدار ضمن تمجید از والیبال ایران و عملکرد تیم‌های ملی ایران در سال‌های اخیر، گفت: ورزش نقش مهمی در نزدیکی مردم جهان به یکدیگر دارد و پذیرش میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جهان از سوی اسلوونی نیز در همین راستا انجام شده است.

سنکوویچ با اشاره به حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های این کشور تصریح کرد: والیبال ایران و اسلوونی در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی با هم داشتند و سفارت اسلوونی در تهران از افزایش این همکاری‌ها استقبال می‌کند، بنابراین آماده همکاری با فدراسیون والیبال هستیم.

وی به پرسه ۱۵ روزه دریافت ویزا از سفارت اسلوونی اشاره کرد و گفت: در صورت تکمیل پرونده‌ها بر اساس قوانین و مقررات آماده صدور ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

کاردار سفارت اسلوونی در تهران افزود: در نظر داریم مسابقات والیبال بین سفارت‌خانه‌ها را برگزار کنیم و امیدوارم فدراسیون والیبال ایران در زمینه سخت‌افزاری برای برگزاری این تورنمنت کمک و در صورت امکان شرایط برای حضور تماشاگران را نیز مهیا کند.

رئیس فدراسیون والیبال نیز در پایان با اعلام آمادگی برای کمک به برگزاری مسابقات والیبال سفارت‌خانه‌ها، به رشد والیبال دو کشور ایران و اسلوونی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: والیبال ایران با پیام صلح و دوستی در میادین مختلف جهان حاضر می‌شود و فدراسیون والیبال نیز از هیچ کمکی برای توسعه روابط دو کشور کوتاهی نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی نیز آماده همکاری در زمینه صدور ویزا برای علاقه‌مندان سفر به ایران است.

کد خبر 591125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.