تداوم روند نزولی بازار رمزارزها

بیت‌کوین به کف کانال صعودی کوتاه‌مدت خود رسیده است؛ براساس تحلیل تکنیکال انجام شده احتمال بازگشت بیت‌کوین طی روزهای آینده را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها امروز هم روند نزولی داشت، بیت‌کوین کاهش ۳.۳۵، اتریوم ۶.۲ و بی‌ان‌بی ۴.۴۵ درصد کاهش را تجربه کرد، بیت‌کوین به کف کانال صعودی کوتاه‌مدت خود رسیده است و براساس تحلیل تکنیکال انجام شده احتمال بازگشت بیت‌کوین طی روزهای آینده را خواهیم داشت.

به دلیل افت قیمت بیت‌کوین در روزهای آینده، شاخص ترس افزایش یافته و از ۳۰ به ۲۴ رسیده، ارزش بازار رمزارزها ۹۴۹ و حوزه دیفای به ۴۵ میلیارد دلار رسیده است، درمجموع بازار امروز روند منفی در پیش داشت و یکی از دلایل بنیادی این رخداد نشست فدرال رزرو است که بازار به استقبال افزایش نرخ بهره رفته است.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۱ هزار و ۱۷۳ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۳۵ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۴۲۹ دلار

تغییرات: افت ۶.۲۱ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۴۴ دلار و ۲۵ سنت

تغییرات: افت ۴.۴۵ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۳۵ دلار

تغییرات: افت ۳.۲۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۷۲ دلار

تغییرات: افت ۴.۴۹ درصدی

سولانا (SOL): ۳۵ دلار و ۹۸ سنت

تغییرات: افت ۶.۴۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۲۰ دلار

تغییرات: افت ۴.۹۳ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۷۶۸ دلار

تغییرات: افت ۸.۶۹ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۷۰ سنت

تغییرات: افت ۵.۶۴ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۳۶ دلار

تغییرات: افت ۳.۲۲ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۰ دلار و ۷۷ سنت

تغییرات: افت ۷.۲۹ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تداوم روند نزولی بازار رمزارزها

حمایت: ۲۰ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی

پیش‌بینی: احتمال بازگشت بیت کوین در ناحیه مشخص شده در تحلیل وجود خواهد داشت، بیت کوین به کف کانال نزولی وجود خواهد داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

تداوم روند نزولی بازار رمزارزها

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

تداوم روند نزولی بازار رمزارزها

ارزش بازار حوزه دیفای

تداوم روند نزولی بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع

تداوم روند نزولی بازار رمزارزها

مدیرعامل طرح کلاه‌برداری تیتانیوم بلاک چین به جرم خود اعتراف کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده امروز اعلام کرد که مایکل استولری، مدیرعامل خدمات زیرساخت بلاک‌چین تیتانیوم (TBIS)، به نقش خود در طرح کلاهبرداری عرضه اولیه کوین (ICO) ۲۱ میلیون دلاری اعتراف کرده است.

طبق گزارش وزارت دادگستری، مایکل استولری طرح کلاه‌برداری خود را با عنوان «فرصتی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال» تبلیغ می‌کرد و با اظهارات نادرست و گمراه‌کننده، افراد را به خرید توکن BAR این شرکت تشویق می‌کرد. دادگاه مایکل استولری در ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آبان) برگزار خواهد شد.

تتر و بیت فینکس قصد دارند یک اپلیکیشن چت تصویری مبتنی بر بلاک چین ایجاد کنند

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر (Tether) و بیت فینکس (Bitfinex) از راه‌اندازی یک اپلیکیشن چت تصویری همتابه‌همتای (Peer-to-Peer) مبتنی بر بلاک چین به نام کیت (Keet) خبر داده است. این اپلیکیشن در پلتفرم هولپانچ (Holepunch) اجرا می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از متن، تماس صوتی و تصویری و از طریق فناوری توزیع‌شده با دیگران ارتباط بگیرد.

کاردانو به یک دستاورد جدید در ایجاد قراردادهای هوشمند رسید

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، اولین برنامه تعیین نوع نشده هسته پلوتوس (Plutus) که به‌طور کامل با استفاده از تایپ اسکریپت (Typescript) ایجاد شده را منتشر کرد. این دستاورد جدید نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان در آینده احتمالاً بتوانند قراردادهای هوشمند کاردانو را با استفاده از تایپ اسکریپت بنویسند. گفتنی است که بلاک چین کاردانو با استفاده از زبان برنامه‌نویسی هاسکل (Haskell) نوشته شده است.

تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یک کابوس خواهد بود

پت تومی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در توییتی نسبت به عملکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به خاطر عدم شفافیت نظارتی و نحوه اقدام این نهاد در زمینه پرونده معاملات مخفی کارمند کوین بیس که به اعلام ۹ توکن به‌عنوان اوراق بهادار ثبت نشده منجر شد، انتقاد کرد.

مارک کوبان، میلیاردر ارزهای دیجیتال و مالک باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس نیز در واکنش به توییت سناتور پت تومی، نظارت SEC بر ارزهای دیجیتال را کابوسی برای این صنعت خواند و نوشت: «آیا فکر می‌کنید این بد است؟ منتظر بمانید تا ببینید که آنها برای ثبت توکن‌ها چه خواهند کرد. این کابوسی است که در انتظار صنعت ارزهای دیجیتال است. در غیر این صورت چگونه هزاران وکیل استخدام می‌کنند و دلایل تازه‌ای برای درخواست پول بیشتر از مالیات‌دهندگان آمریکایی خلق می‌کنند؟»

فست‌فود زنجیره‌ای چیپوتلی آمریکا ۲۰۰ هزار دلار ارز دیجیتال جایزه می‌دهد

فست‌فود زنجیره‌ای چیپوتلی (Chipotle) به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی «خرید در کف» خود، ۲۰۰ هزار دلار ارز دیجیتال به مشتریان خود اهدا می‌کند. این فست‌فود زنجیره‌ای واقع در ایالت کلرادو آمریکا، از مشتریان خود خواسته است تا برای دریافت جایزه، در وب‌سایت آن یک بازی را انجام دهند. بازیکنان با انجام بازی می‌توانند به جوایزی دست یابند که مجموعاً شامل ۱۰ هزار دلار بیت کوین، ۵۰۰۰ دلار اتریوم، ۱,۲۵۰ دلار سولانا، ۳۰۰۰ دلار اولنچ و ۳۰۰۰ دلار دوج کوین می‌شود که توسط این فست‌فود به مشتریان هدیه داده خواهد شد.

تسلا سود ۶۴ میلیون دلاری خود از فروش بیت کوین را گزارش کرد

تصمیم شرکت تسلا (Tesla) برای فروش بیشتر دارایی بیت کوین خزانه این شرکت در ۳ ماهه دوم سال، حتی در زمانی که ارزهای دیجیتال در بازار نزولی سقوط کرد، سود کلانی برای این شرکت به همراه داشته است. بر اساس فرم Q-۱۰ رسمی ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ تسلا ۱۷۰ میلیون دلار ضرر ناشی از تغییرات ارزش دفتری دارایی بیت کوین خود را ثبت کرد.

اما پس از آنکه ۷۵ درصد از ذخیره بیت کوین را در سه ماهه دوم به فروش رساند، این شرکت به سود ۶۴ میلیون دلاری دست یافت. در امور مالی، زیان کاهش ارزش زمانی رخ می‌دهد که ارزش منصفانه دارایی نگهداری شده توسط یک شرکت کمتر از ارزش دفتری سرمایه‌گذاری باشد. گفتنی است که تسلا هنوز ۱۰,۸۰۰ بیت کوین در خزانه خود دارد که در حال حاضر حدود ۲۳۷ میلیون دلار ارزش دارد.

اولین پروژه مبتنی بر دفتر کل ریپل در صرافی هوبی فهرست می‌شود

صرافی ارزهای دیجیتال هوبی (Huobi) از فهرست‌شدن توکن پروژه سولوجنیک (SOLO) در پلتفرم خود خبر داد. این توکن پیش‌تر در پلتفرم‌های متمرکزی همچون MEXC و Gate فهرست شده بود. پروژه سولوجنیک بر بستر دفتر کل ریپل (XRPL) توسعه داده شده است. گفتنی است که توکن SOLO برای رأی‌دهی، پرداخت کارمزد برای ایجاد توکن‌های غیرمثلی، صرافی غیرمتمرکز، پاداش سهام‌گذاری و ارائه نقدینگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افت گسترده بازار ارزهای دیجیتال پیش از نشست آتی فدرال رزرو

قیمت بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال اصلی در روز دوشنبه کاهش یافت، زیرا انتظار می‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره خود را ۰.۷۵ درصد افزایش دهد که بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره در حدود سه دهه اخیر به حساب خواهد آمد.

در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با افت ۳.۴ درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده ۲۱,۹۰۰ دلاری معامله می‌شود. اتریوم، دومین ارز دیجیتال برتر بازار نیز با کاهشی بیش از ۴.۱ درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده قیمتی ۱۵۲۰ دلاری معامله می‌شود.

توکن بومی بایننس، توکن XRP، کاردانو، سولانا و دوج کوین نیز هر کدام به ترتیب با افتی بیش از ۲.۴ درصد، ۴.۳ درصد، ۵.۹ درصد، ۵.۷ درصد و ۴.۸ درصدی روبه‌رو شده‌اند. گفتنی است که توکن بومی صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ که در رده هفدهم بازار قرار دارد، تنها توکن در میان ۲۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار است که با ۴.۵ درصد رشد، توانسته افزایش قیمت داشته باشد.

آپتوس لبز در دور جدید تأمین سرمایه خود ۱۵۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد

توسعه‌دهنده بلاک چین لایه اول آپتوس لبز (Aptos Labs)، دور جدید تأمین سرمایه خود را با جمع‌آوری ۱۵۰ میلیون دلار به پایان رساند. این سرمایه جدید اشتهای سرمایه‌گذاران خطرپذیر به استارتاپ‌های متمرکز بر ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد و قرار است صرف پیشبرد جاه‌طلبی‌های آپتوس لبز در فضای وب ۳ شود.

این دور تأمین مالی را اف‌تی‌ایکس ونچرز و کامپ کریپتو رهبری کردند و سرمایه‌گذاران خطرپذیری چون آپولو، اندریسن هوروویتز، سیرکل ونچرز و فرانکلین تمپلتون در آن مشارکت داشتند. به گفته خبرگزاری بلومبرگ، این دور تأمین مالی ارزش استارتاپ آپتوس را نسبت به ماه مارس دو برابر افزایش داد و اکنون ارزش آن به دو میلیارد دلار می‌رسد.

گفتنی است که آپتوس توسط مو شیخ و آوری چینگ، کارمندان سابق شرکت متا راه‌اندازی شده که از اعضای سابق تیم پروژه شکست‌خورده ارز دیجیتال دائم (Diem) فیس‌بوک بوده‌اند.

کارمزد شبکه اتریوم به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ رسید

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم داده‌های بلاک چین Dune Analytics، میانگین کارمزد هفت روز اتریوم به پایین‌ترین سطح در سال ۲۰۲۲ رسیده است و تا صبح دوشنبه به حدود ۷.۵۱ دلار سقوط کرده است. این کاهش درست پیش از ادغام آتی رویداد Merge شبکه اتر رخ داده است؛ با این حال انتظار نمی‌رود که ادغام مورد انتظار تأثیری بر کاهش بیشتر کارمزدها داشته باشد.

در طول بازار صعودی سال ۲۰۲۱، کارمزدهای شبکه اتریوم به‌طور مداوم با افزایش مواجه بود و کاربران به‌طور میانگین باید هزینه گزاف ۴۰ دلاری به‌عنوان کارمزد پرداخت می‌کردند. گفتنی است که به‌رغم افزایش بهای اتریوم در ماه گذشته، کارمزدهای شبکه همچنان پایین باقی ماندند.

یک شرکت حقوقی دو شکایت جمعی را علیه ترافورم لبز و سلسیوس به ثبت رساند

شرکت حقوقی براگار ایگل اند اسکوایر (Bragar Eagel & Squire)، در روز ۲۴ جولای (دوم مرداد) دو شکایت جمعی جداگانه مشابه را علیه ترافورم لبز (TerraForm Labs) و مدیرعامل آن، دو کوان در ایالت کالیفرنیا و در ایالت نیوجرسی نیز علیه سلسیوس نتورک و الکساندر مشینسکی، مدیرعامل آن و سایر شرکت‌ها و افراد مرتبط با این وام‌دهنده ارزهای دیجیتال به ثبت رساند. این شکایات از طرف سرمایه‌گذاران توکن‌های مرتبط با ترا و سلسیوس که در سال‌های اخیر این توکن‌ها را خریده‌اند، تنظیم شده است.

طبق شکایات جداگانه ارائه‌شده، ترافورم لبز و سلسیوس با گمراه کردن عمدی سرمایه‌گذاران برای خرید توکن‌های ترا با قیمت‌هایی که به شکل مصنوعی متورم شده بودند و استفاده از اظهارات نادرست برای فریب سرمایه‌گذاران، قانون بورس آمریکا را نقض کرده‌اند. گفتنی است که در این شکایات ترافورم لبز و سلسیوس به عرضه اوراق بهادار غیرقانونی و نقض قانون اوراق بهادار نیز متهم شده‌اند.

نقشه بازار

تداوم روند نزولی بازار رمزارزها

کد خبر 591106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.