لاوروف: به مردم اوکراین برای تغییر رژیم خود کمک می‌کنیم

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو به مردم اوکراین برای تغییر رژیم خود کمک خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، لاوروف درحالی که با نمایندگان در نشست اتحادیه عرب در قاهره مصر صحبت می‌کرد، اظهار کرد: مسکو مصمم است به اوکراینی‌ها کمک کند تا خود را از این رژیم کاملاً غیرقابل قبول نجات دهند.

وی با بین اینکه مردم روسیه و اوکراین به زندگی مشترک خود ادامه خواهند داد، گفت: ما مطمئناً به مردم اوکراین کمک خواهیم کرد تا از شر رژیمی که کاملاً ضد مردمی و ضد تاریخی است، خلاص شوند.

مقام‌های روس پیش از این اعلام کرده بودند که هدف عملیات ویژه و محدود نظامی این کشور در اوکراین کاهش توان نظامی اوکراین و نابودی افکار نازی در این کشور است.

لاوروف در قالب یک سفر پنج روزه به قاره آفریقا از مصر، اتیوپی، اوگاندا و کنگو دیدار خواهد کرد. وی روز دوشنبه وارد اوگاندا شد.

وزیر خارج روسیه سه روز پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام سفرش به چند کشور آفریقایی گفت که این سفر روی آمادگی برگزاری خوب نشست سران آفریقایی-روسی متمرکز است و مکان برگزاری آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی اعلام کرد: نشست بعدی روسیه و آفریقا در سال ۲۰۲۲ در یک کشور آفریقایی برگزار می‌شود و در همین رابطه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که همکاری با کشورهای آفریقایی راهبردی و بلندمدت است و توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و سازمان‌های منطقه‌ای قاره آفریقا یکی از اولویت‌های سیاست خارجی روسیه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 591101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.