زائران اربعین باید دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افرادی که می‌خواهند اربعین به کربلا بروند، باید دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: در جلساتی که با مسئولان عراقی داشتیم و با هماهنگی‌هایی که با آن‌ها انجام دادیم، همه واکسن‌های ایرانی ما را قبول دارند.

زائران اربعین راهپیمایی را در شب انجام دهند

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد، تأکید کرد: زائران اربعین باید دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؛ همچنین زائران اربعین راهپیمایی را در شب انجام دهند، چراکه ممکن است گرمازده شوند و افرادی هم که بیماری قلبی دارند از راهپیمایی اربعین منصرف شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مراکز درمانی ما در استان‌هایی که سفر اربعین از این نقاط آغاز می‌شود آمادگی کامل را دارند و در عراق نیز هلال‌احمر و موکب‌ها برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هم‌وطنان حضور خواهند داشت.

آمادگی کامل جهت خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین

وی افزود: هر کدام از پرستاران وزارت بهداشت که در مراکز درمانی و موکب‌ها حضور یابند و به هم‌وطنان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهند، سفر آنان مأموریت حساب می‌شود و کادر درمان را تشویق می‌کنیم که همگام با مردم به آنان خدمات درمانی ارائه دهند.

عین‌اللهی اضافه کرد: اگر مجموعه هلال‌احمر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور عراق درخواستی از وزارت بهداشت به‌منظور تأمین نیرو انسانی داشته باشند باافتخار می‌پذیریم.

کد خبر 591091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.