حمایت از برنامه‌های دانش‌بنیان شهرداری سمنان

آخرین دستاوردها و اقدامات شهرداری سمنان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقدامات در حال انجام در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست «فعالیت‌های دانش‌بنیان در مدیریت شهری سمنان» که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، شهردار سمنان و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان صبح امروز در محل این معاونت برگزار شد، آخرین دستاوردها و اقدامات شهرداری سمنان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقدامات در حال انجام در زمینه فعالیت‌های دانش بنیان ارائه شد.

سیدعلی مرتضی‌نژاد شهردار سمنان در این نشست با اشاره به اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان در راستای هوشمندسازی، اظهار کرد: در شهرداری سمنان سامانه‌های متعدد ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان راه‌اندازی شده که نشان دهنده حرکت به سمت شهر هوشمند است.

وی با بیان اینکه زیرساخت جامع خدمات شهری تحت عنوان «سمنان من» راه‌اندازی شده است، افزود: شهرداری در سال ۱۴۰۱ که مزین به سال «تولید و اشتغال دانش‌بنیان» شده، برنامه‌های متعددی برای حمایت از این شرکت‌ها در حوزه مدیریت شهری دارد که عملیاتی شدن و حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی از این برنامه‌ها، می‌تواند سرآغازی برای تحول و تغییر نگرش‌ها در توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه شهری باشد.

شهردار سمنان تصریح کرد: ایجاد مرکز نوآوری شهرداری سمنان در دست مطالعه است و با ایجاد آن در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، می‌توان با همکاری و مساعدت معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ظرفیت‌های پذیرش و شتاب‌دهی جدیدی را در این عرصه شاهد بود.

سورنا ستاری معاون رئیس‌جمهور نیز در این نشست با تقدیر از فعالیت‌های سمنان، گفت: لازم است با کمک تمام فرهیختگان، راهکارهای اقتصادی کردن دانش برای حل مشکلات ارائه شود. استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان شرکت‌های خصوصی می‌تواند یکی از این راهکارها باشد که به ثروت‌سازی شهر نیز کمک شایانی می‌کند.

وی با اعلام حمایت از برنامه‌های دانش‌بنیان شهرداری سمنان، برای معرفی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور شتاب‌دهی به ساخت برج فناوری اطلاعات در سمنان قول مساعد داد.

کد خبر 591074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.