نمایش گستره‌ای از گل‌های اطلسی برای اولین بار در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از نمایش انواع نژادها و رنگ‌های بیش از ۱۸۰ هزار بوته گل اطلسی به عنوان یکی از گل‌های مناسب با اقلیم و آب‌وهوای این کلان‌شهر برای اولین بار در بوستان گل‌ها خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به تنوع گسترده گونه گل اطلسی و به گل نشستن این گیاه زیبا در فصل تابستان، برای اولین بار، بیش از ۱۸۰ هزار بوته از انواع نژادها و رنگ‌های گل اطلسی در بوستان گل‌های مشهد کاشته شد.

وی افزود: این نژادها شامل اطلسی ایرانی، اطلسی پرپر، اطلسی آویز و اطلسی گل درشت در رنگ‌های مختلف و در فضایی بالغ بر سه هزار متر مربع در بخش‌های مختلف این بوستان کاشته شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: علاوه بر گل‌های اطلسی، بیش از ۷۳ هزار بوته گل تابستانه دیگر نیز در بخش‌های مختلف این بوستان کاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان علاقه‌مند به گل و گیاه می‌توانند تا روز هفتم مردادماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۲:۳۰ در محل بوستان گل‌ها واقع در بلوار معلم حدفاصل معلم ۷۱ و ۷۳، از زیبایی‌های این گل‌های رنگارنگ بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا، گل اطلسی یکی از گل‌های فصلی مقاوم به شرایط آب و هوایی مناطق خشک ایران است که نژادهای ایرانی آن از عطر و رنگ دل‌انگیزی برخوردار است.

کد خبر 591070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.