ضرورت ساماندهی خانه‌مسافرهای غیرمجاز ساوجبلاغ

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: بیش از هزار خانه‌مسافر در قالب ویلا، خانه، سوئیت و آپارتمان در منطقه ساوجبلاغ به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که لازم است ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام علی‌محمدی روز سه‌شنبه_ چهارم مردادماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این خانه‌مسافرها ظرفیت خوبی برای اقامت گردشگران دارند و ساماندهی آن‌ها می‌تواند ضریب اشغال مراکز اقامتی استان البرز را بالا ببرد.

وی ادامه داد: دستورالعمل خانه‌مسافرها در سال ۹۵ تدوین و در سال ۹۸ به‌روزرسانی شد که تأسیسات گردشگری خانه مسافر طبق دستورالعمل اجرایی ساماندهی شوند؛ اما این طرح به دلیل نداشتن تعامل با چرخه کسب و کار رایج گردشگری متأسفانه هنوز نتوانسته در کشور اجرایی شود.

فعالیت غیرقانونی یک هزار مالک ویلا و آپارتمان در امر گردشگری

علی‌محمدی با اشاره به اینکه ساماندهی خانه‌مسافرها در دست اقدام است، اظهار کرد: برخی مجریان به عنوان بازوی اجرایی اداره کل برای ساماندهی خانه‌مسافرها اقدام می‌کنند که به شناسایی، آموزش، تشکیل پرونده و معرفی آن‌ها برای فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: مالکان بیش از هزار دستگاه آپارتمان، ویلا، سوئیت و خانه‌های ویلایی در این منطقه به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند که شناسایی نشده‌اند و در سامانه‌هایی مانند دیوار و سایت‌های اجاره به ثبت آگهی پرداخته و فعالیت می‌کنند.

برخورد با صاحبان تأسیسات گردشگری بدون مجوز

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنان از وجود برخی معضلات چون کلاه‌برداری‌های اینترنتی و رعایت نشدن استانداردهای هتلی و پشتیبانی به دلیل نبود نظارت به این اقامتگاه‌های فاقد مجوز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: چنان‌چه صاحبان این تأسیسات گردشگری نسبت به دریافت مجوز اقدام نکنند با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد. همچنین متقاضیان دریافت مجوز خانه مسافرها می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۸۲۹۱۱۳ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 591067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.