۷۵ درصد واکسن‌های تزریقی دوز چهارم است/فوت یک نفر بر اثر تب کنگو در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به فوت یک بیمار بر اثر تب کریمه کنگو در استان، گفت: تقریباً ۷۵ درصد واکسن‌های تزریقی دوز چهارم است، گفت: میزان تست‌های مثبت کرونای استان نسبت به دو ماه گذشته از پنج درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درحال حاضر سه شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد به سر می‌برند. طی یک ماه گذشته این وضعیت تکرار شده و وضعیت از سه هفته گذشته تاکنون، در حال بدتر شدن است.

افزایش ۴و نیم درصدی واکسیناسیون در تیرماه

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری طی روز گذشته، ۵۳۱ نفر بوده است که ۵۸ نفر در آی‌سی‌یو بستری هستند، افزود: همه بیمارستان‌ها در حال پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند و اگر شدت شیوع بیماری کرونا افزایش یابد، احتمال اختصاص تخت‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا و بستری نکردن بیماران الکتیو، وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افرایش پوشش واکسیناسیون، ادامه داد: در مهرماه سال گذشته حدود دو میلیون دوز واکسن در روز تزریق می‌شد اما این میزان در خردادماه سال جاری به ۲۰ هزار دوز رسیده و تقریباً یک درصد شده بود. میزان دوز تزریقی طی تیرماه سال جاری به ۸۶ هزار دوز رسید که بیانگر چهار تا چهار و نیم درصد افزایش است.

۴۰ میلیون دوز؛ موجودی سبد واکسن کرونای کشور / واکسن آسترازنکا‬ موجود نیست

وی با بیان اینکه میزان تزریق دوز چهارم واکسن کرونا نسبت به سایر دوزها بیشتر است، تصریح کرد: تقریباً ۷۵ درصد واکسن‌های تزریقی دوز چهارم است و میزان تست‌های مثبت کرونای استان نسبت به دو ماه گذشته از پنج درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

عقدک با بیان اینکه موجودی سبد واکسن کشور برابر با ۴۰ میلیون دوز است، اضافه کرد: همه واکسن‌ها شامل سینوفارم، برکت، پاستوکووک و اسپایکوژن در استان اصفهان موجود است اما موجودی واکسن آسترازنکا در استان به علت به پایان رسیدن تاریخ، برابر با صفر است.

فوت یک نفر بر اثر ابتلاء به تب کریمه کنگو

وی با بیان اینکه موردی از ابتلاء به وبا در استان اصفهان گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: پنج نفر طی سال جاری در منطقه فریدون‌شهر به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مبتلا شدند اما یک نفر از آنها جان خود را از دست داد و مابقی درمان شدند.

کد خبر 591039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.