رزن، برند گیاهان دارویی کشور است

شهردار رزن با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تولید رازیانه کشور به این شهر اختصاص دارد، گفت: رزن یکی از شهرهای تولید کننده گیاهان دارویی کشور است که باید به یک برند دارویی تبدیل شود.

احمد محمدی‌راستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر زرن بیش از ۳۴۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، اظهار کرد: رزن از شهرهای شمالی استان همدان، با جمعیت شهری بالغ بر ۱۷ هزار نفر و وسعتی بیش از ۵۰۰ هکتار دارد.

وی افزود: عمده مشاغل اهالی شهر رزن در حوزه کشاورزی، دامداری، خدمات اداری و تجارت است و در روستاهای این شهر شاهد مشاغل صنعتی هستیم که در خصوص ایجاد شغل برای جوانان مشکل خاصی ندارد.

شهردار رزن با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تولید رازیانه کشور به شهر رزن اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: شهر رزن یکی از شهرهای تولید کننده گیاهان دارویی کشور است که باید به یک برند دارویی تبدیل شود؛ همچنین در تولید زعفران هم شهر رزن پیشگام است.

محمدی‌راستی اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رزن حدود ۳۲ میلیارد تومان برای اجرای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی پیش‌بینی شده است.

وی از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی خبر داد و تصریح کرد: پروژه‌های در دست اقدام شهرداری رزن با سرعت و دقت و با کیفیت مطلوبی در حال اجرا است؛ در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۷ هزار مترمربع ملک برای احداث پارک شهری تملک، و عملیات عمرانی این پارک آغاز شده است.

شهردار رزن گفت: پارک جنگلی «باش چای» یکی از مطالبات شهروندان رزن در ۳۰ سال گذشته بوده، است که امروز شاهد جان گرفتن مجدد این پارک هستیم.

کد خبر 591017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.