فراخوان هنرمندان برای طراحی لباس هواداری تیم ملی فوتبال

قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی برای طراحی کاراکتر (شخصیت) و محصولات مختلف فرهنگی، هنری مرتبط با جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فراخوان خواهد داد.

به گزارش ایمنا، سیدمجید امامی اظهار کرد: با توجه به مسئولیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی‌های جامعی که بین وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و همچنین فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، به‌زودی و پس از نهایی شدن شعار رسمی تیم ملی جمهوری اسلامی در جام جهانی قطر که توسط فدراسیون انجام می‌پذیرد، طراحی کاراکتر برای محصولات فرهنگی و هنری طی فراخوانی صورت خواهد گرفت.

رئیس کارگروه مد و لباس کشور افزود: همچنین فراخوان طراحی برای لباس و ملزومات هواداری، نمادها، هدایا، یادبودها و سایر صنایع فرهنگی مرتبط با این رویداد پرطرفدار شده است که بسیاری از مردم و حجم بزرگی از فرهنگ و افکار عمومی جامعه را در ماه‌های آینده معطوف به خود خواهد کرد.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت فرهنگ از همه طراحان و چرخه‌های شرکت‌های خلاق، مروجان فرهنگی، هنرمندان و افرادی که در زیست‌بوم صنایع فرهنگی ایران نقش مؤثری دارند، دعوت می‌کند تا با نقش‌آفرینی جدی و شرکت در این فراخوان و البته تولید آثار بعد از نهایی شدن داوری‌ها بتوانند در تعمیق هویت ملی و توسعه نشاط اجتماعی بر بستر جام جهانی نقش‌آفرینی شایسته داشته باشند.

امامی تصریح کرد: بر همین اساس فراخوان لباس هواداری و سایر ملزومات پوشاک مردان و زنان چه در همراهی با تیم ملی در دوحه و چه در داخل کشور در ایام برگزاری جام‌جهانی به‌ویژه سی‌ام آبان تا هشتم آذرماه توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس به میزبانی دبیرخانه این رویداد و فراخوان یعنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام شده و سایر طراحان لباس بانوان و آقایان و لباس‌های ورزشی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند، از جوایز خوبی بهره‌مند شوند و برترین‌ها پس از خرید طرح، توسط تولیدکنندگان بزرگ در کشور تکثیر و به تولید میلیونی برسد.

جام‌جهانی ۲۰۲۲ از سی‌ام آبان تا بیست‌وهفتم آذرماه به میزبانی قطر و با حضور ۳۲ تیم در هشت گروه برگزار خواهد شد و ایران یکی از تیم‌های حاضر در این رویداد است. تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه دوم رقیب تیم‌های آمریکا، انگلیس و ولز است.

کد خبر 591004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.