آمادگی شعب هلال‌احمر برای سیلاب احتمالی در استان اصفهان

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از آمادگی همه شعب هلال‌احمر برای سیلاب احتمالی در اصفهان، خبر داد.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از اعلام هشدار هواشناسی به همه شعب هلال‌احمر سراسر استان مکاتبه و تاکید شد که تجهیزات سیلاب، تیم‌های امداد و خودروها به‌روزرسانی شود و آماده باشند.

وی افزود: درخواست شد با هماهنگی فرماندار جلسه مدیریت بحران شهرستان تشکیل شود تا همه دستگاه‌ها هوشیار باشند و اقداماتی را که در حیطه آن‌ها است، به خوبی انجام دهند.

دستور بررسی مسیر رودخانه و سیلاب‌ها در همه شهرستان‌ها

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه روز جاری در شهرستان سمیرم جلسه‌ای در همین راستا برگزار می‌شود، ادامه داد: تاکید شده است که امور عشایر، بخشدار، دهیار و شورای روستاها فعال شوند و پیگیری شود تا چادر هیچ عشایری در مسیر رودخانه یا دره برپا نشده باشد که زمان بارندگی دچار حادثه نشود.

وی تصریح کرد: تاکید در همه شهرستان‌ها بر این است که شهرداری‌ها در حوزه مدیریتی خود مسیر رودخانه و سیلاب‌ها را بررسی کنند، اگر نیاز به بازگشایی دارند پیگیری شود و با هشدارهای صادر شده اجازه ندهند افراد بومی یا غیربومی در مکان‌های مذکور حضور داشته باشند.

تخریب؛ بزرگ‌ترین مشکل سیلاب / آمادگی تجهیزات سیلاب هلال‌احمر

کریمی با بیان اینکه اقدامات حوزه هلال‌احمر انجام شده است و با پیشگیری‌های انجام شده مشکلی برای افراد پیش نمی‌آید، اضافه کرد: بزرگ‌ترین مشکلی که در پی جاری شدن سیلاب پیش می‌آید، تخریب است؛ این تخریب‌ها در درازمدت قابل اصلاح هستند اما تنها موضوعی که اهمیت بالایی دارد، حفظ جان افراد است.

وی با بیان اینکه نجات جان افراد با پیشگیری قابل انجام و تلاش بر پیشگیری است، گفت: اگر فردی در معرض سیل قرار بگیرد و غرق شود، تیم‌های جست‌وجو باید برای کشف جسد اعزام شوند. امکان نجات فردی از سیل وجود ندارد مگر اینکه در مسیر سیل به مکانی گیر کرده و قابل رهایی باشد.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای آمادگی تجهیزات سیلاب هلال‌احمر شامل موتورهای آبکش، کف‌کش، تیم‌های امدادی و تجهیزات تخصصی سیلاب به همه شعب اعلام هشدار شده است تا درصورتی‌که مشکلی برای فرد با منزلی پیش آید، برای حل آن اقدام شود.

کد خبر 591000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.