تیم‌های هندبال و فوتبال بانوان ذوب‌آهن منحل شد!

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: نظر هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن این است که در رشته‌هایی که پتانسیل آن در اصفهان وجود دارد تیم‌داری کنیم؛ حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر از بازیکنان فصل گذشته فوتبال بانوان بومی نبودند که برای آن‌ها در اصفهان خوابگاه و امکانات فراهم شد و بار حقوقی برای باشگاه ایجاد کرد.

علیرضا احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با تمدید قرارداد با فرزاد کوهیان، اظهار کرد: کوهیان فصل گذشته عملکرد خوبی داشت و از مربیان با دانش کشورمان است که در زمان بازی هم در ذوب‌آهن کار کرده و دست‌پرورده خود باشگاه است، به همین دلیل باشگاه رغبت داشت با این مربی کار کند که درنهایت قرارداد او را تمدید کردیم.

بودجه تیم بسکتبال افزایش پیدا نکرد!

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت بودجه باشگاه ذوب‌آهن نتوانستیم بودجه تیم بسکتبال را افزایش دهیم، تصریح کرد: با همان بودجه سال گذشته در مسابقات بسکتبال شرکت می‌کنیم و مطمئنیم فرزاد کوهیان با دانش فنی که دارد، با همین اعتبار هم نتیجه خوبی برای ذوب‌آهن کسب می‌کند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درخصوص حفظ بازیکنان فصل گذشته تیم بسکتبال ذوب‌آهن، خاطرنشان کرد: کوهیان از روز گذشته رسماً کار خود را شروع کرده است و باید وارد بحث مذاکره و جذب بازیکن شود. در چند روز آینده بازهم با این مربی جلسه خواهیم داشت تا به مرور زمان جلو برویم و یک تیم خوب تشکیل دهیم.

پیش‌بینی بودجه‌ای برای جام باشگاه‌های بسکتبال آسیا نداشتیم

احسانی با اشاره به اینکه شرایط جام باشگاه‌های بسکتبال آسیا اعلام نشده است، گفت: پیش‌بینی اعتباری بابت این رقابت‌ها نداشتیم، نامه‌نگاری با فدراسیون بسکتبال انجام دادیم تا شرایط حضور در جام باشگاه‌ها و اعتباری که نیاز دارد را اعلام کنند، سپس اگر قرار شد در این رقابت‌ها شرکت کنیم هیئت مدیره آن را مصوب می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه آیا تیم فوتبال بانوان ذوب‌آهن برای فصل آینده منحل می‌شود یا خیر، اظهار کرد: در سال‌های گذشته که در بخش فوتبال بانوان تیم‌داری کردیم با توجه به رقمی بود که فدراسیون فوتبال به باشگاه‌های لیگ برتری مردان اختصاص می‌داد، اما طی نامه‌نگاری که با فدراسیون داشتیم متوجه شدیم این عدد نیم درصد است و مبلغی در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون که با این مبلغ امکان تشکیل تیم وجود ندارد.

بحث فوتبال بانوان در باشگاه ذوب آهن کمرنگ شده است

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن ادامه داد: امسال نظر هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن این است که در رشته‌هایی که پتانسیل آن در اصفهان وجود دارد تیم‌داری کنیم، حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر از بازیکنان فصل گذشته فوتبال بانوان بومی نبودند که برای آن‌ها در اصفهان خوابگاه و امکانات فراهم شد و بار حقوقی برای باشگاه ایجاد کرد که هیئت مدیره این را قبول نداشت، به همین دلیل اگر فدراسیون حمایت نکند مجبور هستیم فعالیت فوتبال بانوان را در باشگاه ذوب‌آهن لغو کنیم.

احسانی افزود: فوتبال بانوان ما به بلوغ و شکلی نرسیده که تیم پایه ذوب‌آهن شرایط بازی در لیگ برتر را داشته باشد، با توجه به اینکه باشگاه سپاهان هم در فوتبال بانوان فعالیت می‌کند اگر بازیکن داخلی وجود دارد، در این تیم بازی می‌کند. در آینده می‌توانیم چندسال در لیگ‌های استانی و مدارس فوتبال فعالیت کنیم تا بازیکن‌سازی انجام شود و با پتانسیلی که خودمان داریم در لیگ برتر فوتبال بانوان دوباره حضور پیدا کنیم.

اصفهان ظرفیت سه تیم لیگ برتری را در هندبال ندارد

وی در رابطه با تیم‌داری ذوب‌آهن در هندبال مردان، تصریح کرد: سپاهان دو تیم لیگ برتری در هندبال دارد و استان اصفهان ظرفیت سه تیم در لیگ برتر هندبال را ندارد. سال گذشته ۶۰ الی ۷۰ در صد بازیکنان تیم‌های اصفهانی غیربومی بودند و اگر بازیکنان بومی این سه تیم را جمع می‌کردیم، نمی‌توانستیم یک تیم تشکیل دهیم‌. به همین دلایل در بخش پایه هندبال تیم‌داری می‌کنیم، اما در لیگ برتر بزرگسالان به خاطر مشکلات مالی احتمالاً فعالیت نکنیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن ادامه داد: تلاش ما بر این است که اسپانسر پیدا کنیم تا این تیم‌ها حفظ شود، اما تا به حال اسپانسری پیدا نشده است.

احسانی در رابطه با انحلال تیم بسکتبال بانوان ذوب‌آهن، گفت: هدفمان این است که با پتانسیل داخلی در این مسابقات شرکت کنیم و در حال بررسی هستیم که آیا می‌توانیم با تیم سال گذشته که تمام بومی بودند و صعود کردیم، در مسابقات لیگ برتر شرکت کنیم یا خیر. اگر همین تیم بومی بتواند در لیگ برتر بسکتبال بانوان رقابت کند و از لحاظ روحی و روانی کم نیاورد در لیگ برتر حاضر می‌شویم، در غیر این صورت دوباره این تیم یک دوره در لیگ یک بسکتبال بانوان حضور پیدا می‌کند تا تجربه بیشتری به دست آورد.

کد خبر 590966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.