نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های دولتی لیتوانی اجباری شد

شهرداری ویلنیوس لیتوانی در راستای تلاش برای کاهش مصرف انرژی، مؤسسات دولتی را موظف کرده است که سقف‌های خود را با پنل‌های خورشیدی بپوشانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از اینکه شهرداری ویلنیوس لیتوانی، نصب نیروگاه‌های خورشیدی روی پشت بام یا خرید نیروگاه‌های خورشیدی از راه دور را به عنوان یک نوع ارتقای اجباری اعلام کرد، ۳۱۸ مؤسسه این شهر، اقدامات جدید را در این رابطه آغاز کردند. تصمیم جدید به مکان‌های فرهنگی، مراکز مراقبت‌های بهداشتی، مدارس و کتابخانه‌ها کمک می‌کند تا به تولیدکنندگان مستقل برق سبز تبدیل شوند و راه را برای استقلال انرژی بیشتر، حداقل در بخش عمومی، هموار کنند.

چند سالی است که در لیتوانی درباره نقش مصرف‌کنندگان در تضمین استقلال انرژی و انتقال به انرژی سبز صحبت می‌شود. اشخاص حقوقی و ساکنان به طور فزاینده‌ای تشویق به استفاده از کمک‌های دولتی مختلف برای خرید تجهیزات تولید برق سبز و انرژی گرمایی می‌شوند و ساختمان‌های جدید ملزم به استفاده از انرژی از منابع تجدیدپذیر هستند.

با این حال، سقف بزرگترین ساختمان‌های متعلق به شهرداری‌ها و نهادهای دولتی در بسیاری از مناطق هنوز با ماژول‌های خورشیدی پوشیده نشده است. به گفته مرکز مطبوعاتی شهرداری ویلنیوس، مؤسسات از امکان نیروگاه‌های خورشیدی از راه دور نیز استفاده نمی‌کنند.

نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های دولتی لیتوانی اجباری شد

بسیاری از مؤسسات موظف شده‌اند که از نیروگاه‌های خورشیدی در سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۳ استفاده کنند. به ۴۹ مؤسسه در پایتخت توصیه شده است که نیروگاه روی پشت بام خود نصب کنند و برای ۲۶۹ مؤسسه دیگر نیز تسهیلات خرید نیروگاه در پارک‌های خورشیدی در نظر گرفته شده است. مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند به حدود ۳۵.۵۴ مگاوات برسد و نیاز برق این مؤسسات را تأمین کند و آنها را به خودکفایی برساند.

والداس بنکونسکاس معاون شهردار ویلنیوس در این رابطه می‌گوید: "گسترش نیروگاه‌های خورشیدی در این مقیاس در پایتخت بی‌سابقه خواهد بود و امیدواریم به تغییرات مشابهی در سراسر کشور منجر شود."

این پروژه با بودجه شهرداری ویلنیوس و آژانس مدیریت پروژه‌های زیست‌محیطی کشور اجرا خواهد شد که ۳۴.۱۱ میلیون یورو برآورد شده است.

به گفته مقامات، سرمایه‌گذاری شهرداری شهر ویلنیوس و حمایت دولت بر نیروگاه‌های خورشیدی روی پشت بام در ۱.۵ سال آینده نتیجه خواهد داد.

نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های دولتی لیتوانی اجباری شد

کد خبر 590943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.