شیوع آبله میمون در وضعیت اضطراری قرار دارد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع آبله میمون را «وضعیت اضطراری» در سطح بین‌المللی اعلام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به‌تازگی با اعلام هشدار حداکثری، شیوع گسترده آبله میمون در بیش از ۷۰ کشور دنیا را «وضعیت اضطراری جهانی» خواند. متخصصان اعلام کرده‌اند که هر فردی در هر شرایطی ممکن است به صورت بالقوه در معرض ابتلاء به بیماری آبله‌میمون قرار بگیرد.

اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان جهانی بهداشت، بالاترین سطح هشدار این نهاد برای مقابله با تهدیدهای موجود علیه بهداشت عمومی است. هدف از این کار، اعلام خطر و هشدار به دولت‌ها است تا برای محافظت از جمعیت خود در برابر بیماری، اقدامات ضروری را در پیش بگیرند.

در چنین مواردی به پزشکان و کادر درمان توصیه می‌شود اقدامات حفاظتی لازم را در مواجهه با موارد مشکوک بیماری انجام دهند. علاوه بر این، افراد جامعه باید آموزش‌های ضروری را در مورد روش‌های پیشگیرانه از ابتلاء به بیماری دریافت کنند. آبله‌میمون معمولاً از طریق تماس فیزیکی نزدیک به فرد مقابل منتقل می‌شود.

علائم آبله میمون چیست؟

علائم اولیه این بیماری معمولاً تب شدید و بروز تاول و جوش‌های چرکی روی پوست دست و پاها است. سازمان جهانی بهداشت پیش از این در سال ۲۰۲۰ میلادی، همه‌گیری ویروس کرونا را وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرده بود.

کد خبر 590897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.