از درگیری مسلحانه در کوهدشت تا نجات چهار نفر از زیر آوار

درگیری مسلحانه در کوهدشت، بازداشت شرور مسلح با کلت کمری، دختر ۱۲ ساله با ماشین پدر دزدیده شد، کشف بیش‌از یک و نیم تن موادمخدر در زاهدان، نجات چهار نفر از زیر آوار یک واحد مسکونی، ضربه مرگبار چاقو به سینه مرد جوان را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی امانی فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از مناطق شهرستان کوهدشت بلافاصله مأموران انتظامی این شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران در محل مشاهده شد که چندین نفر به علت اختلافات قبلی باهم درگیر که موجب ایجاد تنش و برهم خوردن آسایش اهالی آن منطقه شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت ادامه داد: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس ۱۱ نفر از عوامل اصلی نزاع دستگیر و دو قبضه سلاح جنگی و چندین تیغه شمشیر از منازعان کشف شد. افراد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی و صدور احکام به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه دستگیری این افراد رضایت‌مندی مردم را درپی داشت، خاطرنشان کرد: پلیس با جدیت با افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه‌دار کنند برخورد قانونی می‌کند.

بازداشت شرور مسلح با کلت کمری

سرهنگ عبدالرضا محمدی سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: درپی دریافت اخباری مبنی بر حمل سلاح گرم توسط فردی در محله شهر زیبا رسیدگی به موضوع را تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند، افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم سلاح را در خودرو سواری خود پنهان کرده و با زیر نظر قرار دادن و شناسایی ساعات تردد متهم در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه خودرو متوقف و قبل از هرگونه اقدامی متهم دستگیر و در بررسی اولیه از خودرو یک قبضه سلاح کلت کمری و ۹ عدد فشنگ جنگی کشف شد.

سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۳۶ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل سلاح گرم معترف شد که در استعلام سوابق متهم یک مورد حمل سلاح و چندین مورد شرارت و درگیری وجود دارد.

وی با اشاره به تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده و جرایم احتمالی متهم، خاطرنشان کرد: پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شدند.

دختر ۱۲ ساله با ماشین پدر دزدیده شد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: درپی اعلام یک فقره سرقت خودرو در محله تهران نو که دختر ۱۲ ساله مال باخته نیز داخل خودرو بود، رسیدگی به موضوع را تیم عملیات کلانتری ۱۲۸ تهران نو بر عهده گرفته و به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد راننده خودرو پراید با تصادف ساختگی اقدام به سرقت خودرو سراتو کرده که دختر مال باخته داخل خودرو است، افزود: مشخصات سارق و خودروی سرقت شده به سایر واحدهای گشتی اعلام و طرح مهار سارق اجرا و وی در یک عملیات منسجم و پلیسی سارق دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: دختربچه سالم و سلامت به آغوش خانواده برگشته و همچنین در بررسی خودروی سواری متهم که با خودرو مال باخته تصادف کرده بود، مشخص شد هفته گذشته سرقت شده است. متهم ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به سرقت خودرو به روش تصادف ساختگی معترف شد و مال باختگان شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه متهم دارای بیش از ۱۰ فقره سابقه زندان و هفته گذشته از زندان آزاد شده است، خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

کشف بیش از یک و نیم تن موادمخدر در زاهدان

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در راستای کنترل تحرکات باندهای قاچاق موادمخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر باندهای مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی در مناطقی از شمال و جنوب استان که قصد انتقال محموله‌های سنگین موادمخدر به عمق کشور را داشتند به دست آمد که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی انهدام این باندها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان در شهرستان‌های زاهدان، سراوان، ایرانشهر، هیرمند و هامون شناسایی شدند و پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان‌های مذکور به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، مناطق مورد نظر را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله‌های مورد نظر را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح موادمخدر که با دو دستگاه وانت تویوتا و چهار دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ درحال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی، اقدام به تیراندازی به سمت آنها کردند و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک مناسب عملیاتی، مقابله کردند.

وی اضافه کرد: سوداگران مرگ که تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند، با رها کردن خودروهای حامل مواد به اطراف متواری شدند که در ادامه و طی تعقیب و گریز قاچاقچیان در ارتفاعات مناطق مذکور ۱۰ سوداگر مرگ دستگیر شدند.

سردار طاهری خاطرنشان کرد: در پاک‌سازی محل‌های درگیری و طی بازرسی از خودروهای توقیف شده از قاچاقچیان در مجموع یک تن و ۶۸۰ کیلوگرم مواد افیونی از نوع تریاک کشف شد. تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد.

نجات ۴ نفر از زیر آوار یک واحد مسکونی

آتشپاد سوم مجید فرهادی سرپرست سازمان آتش‌نشانی مشهد، اظهار کرد: بامداد امروز درپی حادثه انفجار توأم با آوار و گرفتار شدن افراد در خیابان کوشش آتش‌نشانان از سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: حجم انفجار به حدی بود که یک ساختمان مسکونی ویلایی خالی از سکنه به طور کامل تخریب شد و به دو واحد مسکونی مجاور نیز خسارات وارد شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی مشهد تصریح کرد: چند نفر از همسایگان نیز زیر آوار گرفتار شده بودند که نجاتگران آتش‌نشانی با رعایت نکات ایمنی و تثبیت اطراف محل حادثه، محبوس شدگان شامل دو زن و دو مرد را از زیر آوار نجات دادند و این افراد را برای سیر مراحل درمانی و انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل دادند. کارشناسان آتش‌نشانی مشهد علت دقیق این حادثه را در دست بررسی دارند.

ضربه مرگبار چاقو به سینه مرد جوان

سرهنگ توحید فارسی فرمانده انتظامی مراغه، اظهار کرد: درپی اعلام یک فقره نزاع و درگیری در محور روستای علویان، بلافاصله مأموران پلیس برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل وقوع درگیری و در بررسی‌های میدانی اولیه مشخص شد که چند جوان به علت تصادف موتور سیکلت با خودرو سواری با یکدیگر درگیر و راکب موتور سیکلت یکی از سرنشینان خودرو سواری را با ضربه چاقو از ناحیه قفسه سینه مجروح کرده و از صحنه متواری شده است.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به انتقال مصدوم به بیمارستان، از مرگ وی به علت شدت جراحات وارده خبر داد و تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی و تلاش مأموران، قاتل فراری در مخفیگاه خود در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.

وی با بیان اینکه سایر افراد دخیل در این درگیری نیز دستگیر شدند، ادامه داد: قاتل در تحقیقات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد. خانواده‌ها باید با نظارت بر رفتار جوانان و نوجوانان خود به کنترل هیجانات آن‌ها اقدام کنند تا دیگر شاهد وقوع این‌گونه موارد ناگوار نباشیم.

کد خبر 590861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.