رفع مشکلات بخش کشاورزی در اولویت قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کشاورزی از بخش‌های مهم و اقتصادی کشور است، لذا باید رفع مشکلات این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _ دوشنبه سوم مردادماه_ در جلسه فوق‌العاده شورای استان با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری دارای اراضی مستعد کشاورزی است، اظهار کرد: کشاورزی از جمله بخش‌های اقتصادی کشور است، لذا باید بررسی مشکلات کشاورزی به دلیل اینکه مهم‌ترین منبع غذایی و اشتغال‌زایی است در دستور کار مسئولان بیش از پیش قرار گیرد.

وی افزود: ۸۰ درصد مواد غذایی، ۲۳ درصد اشتغال‌زایی و ۲۷ درصد تولید ناخالص ملی در بخش کشاورزی است و این بخش می‌تواند کشور را در ابعاد مختلف بیمه کند، همچنین استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و کشاورزی مدرن از ضروریات است، چرا که کشاورزی سنتی مقرون به صرفه نیست و جوامع باید کمک کنند که کشاورزی همراه با تکنولوژی و علم به روز در تولید ثروت برای مردم استان باشد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم با توجه به تغییرات اقلیمی و وضعیت تخریب اراضی آبخیزداری انجام شود، زیرا کمکی به رفع مشکلات موجود در خشکسالی‌ها است.

به گزارش ایمنا، این جلسه با حضور مسئولان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، دفتر امور روستایی و دفتر فنی استانداری و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) استان تشکیل شد.

کد خبر 590826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.