نصب المان‌های ویژه محرم در سمنان

رئیس‌ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از طراحی و ساخت المان‌های ویژه ماه محرم برای نصب در سطح شهر خبر داد.

سیدمحمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: به منظور فضاسازی متناسب با این ایام در مکان‌های عمومی شهر و افزایش شور معنوی خاصه ماه محرم در سطح شهر سمنان، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان کار طراحی و ساخت المان‌های ویژه ماه محرم جهت نصب در سطح شهر را در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه منظر شهری پدیده‌ای متغیر است و تحت تأثیر شرایط مختلف اجتماعی و فرهنگی شکل می‌گیرد، افزود: بخشی از این تغییر باید با شرایط فرهنگی و اعتقادی شهروندان همراه باشد؛ زیرا در تقویت مسائل اعتقادی تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان تصریح کرد: المان‌های ویژه ماه محرم با عناوین "یا حسین (ع) "، "علمدار کربلا"، "پلاک‌های یا حسین"، "ظهر عاشورا" و "شمع" در مناطق مختلف شهر سمنان نصب خواهد شد.

قاسمی گفت: المان‌های ساخته شده برای دو ماه محرم و صفر در سطح شهر سمنان نصب می‌شود تا شور و حماسه حسینی را در قالب‌های نمادین همچون نقش و حجم تجلی پیدا کند.

کد خبر 590789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.