اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تأمین مالی شهرداری‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرداری‌ها از طریق مجوز انتشار اوراق مشارکت ۱۴۰۰، طرح‌های مترو، اتوبوسرانی و بازآفرینی بافت فرسوده را تأمین مالی کردند و درمجموع هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیرساختی اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در روزهای پایانی تیرماه ۱۴۰۱، درمجموع هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیرساختی به حساب ۹ کلان‌شهر کشور واریز شد که این میزان از طریق انتشار و فروش اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور به عنوان متولی معرفی شهرداری‌ها به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، طی یک سال گذشته ۹ شهرداری را در طرح‌های مترو، اتوبوس‌رانی و بافت فرسوده تعیین کرد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به طور مستمر پیگیر انجام مراحل فرایند جذب آن برای شهرداری‌ها بوده‌است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور اسفندماه سال ۱۴۰۰ اقدام به صدور تعهدات دولت بابت بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود اوراق کرد و در ادامه بانک مرکزی، مجوز انتشار اوراق شهرداری‌ها را صادر و شهرداری‌ها توانستند در روزهای پایان سال گذشته، بخشی از اوراق را منتشر کنند تا قابلیت فروش کل اوراق را تا (۳۱.۴. ۱۴۰۱) فراهم آورند.

وی با تاکید بر اینکه نخستین سالی است که صددرصد مبلغ پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی برای شهرداری‌های کشور جذب شده است، ادامه داد: با مصرف هدفمند مبالغ جذب شده در طرح‌های مرتبط توسط شهرداری‌ها، شاهد اثرات مستقیم آن در بهبود حمل‌ونقل عمومی شهروندان هستیم.

نصرتی گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نه فقط معرفی کننده شهرداری‌ها برای اوراق مشارکت بود، بلکه با دغدغه‌مند کردن خود، فرایندهای بعدی اوراق مشارکت را به طور مستمر از طریق دفتر امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان، پیگیری کرده است و تلاش می‌کند نقش حمایت و تسهیل‌کنندگی را ایفا کند.

کد خبر 590785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.