اتحادیه کانون‌های ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم از تشکیل اتحادیه کانون‌های ایثار و شهادت در سطح ملی خبر داد و گفت: با تشکیل این اتحادیه تلاش داریم دانشجویان به‌عنوان اتاق فکر اداره‌کل شاهد و امور ایثارگران، سفیران ما در سطح دانشگاه‌ها باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، فردین تقی‌زاده درباره برنامه طرح «ضیافت ایثار» اظهار کرد: نخستین طرح ملی «ضیافت ایثار» در بخش برادران به مدت ۱۰ روز برنامه‌ریزی شده است که این طرح از بیست‌وهفتم تیرماه آغاز شده است و تا ششم مردادماه ۱۴۰۱ با حضور ۳۲۰ دانشجو ادامه دارد، این ضیافت برای بخش خواهران نیز از بیستم تا بیست‌وهفتم مردادماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم گفت: طرح ملی ضیافت ایثار با هدف بصیرت‌افزایی، زمینه‌سازی فعالیت گروهی و شبکه‌سازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در بخش دختران و پسران تدوین شده است تا دانشجویان شاهد و ایثارگر از سراسر کشور با یکدیگر آشنا شوند و ضمن ایجاد یک شبکه دانشجویی نسبت به تشکیل کانون‌های ایثار و شهادت و برگزاری حلقه‌های معرفتی دانشجویی و ارائه طرح‌های خود بپردازند.

تقی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه این مهم طی هفت روز گذشته انجام شد و دانشجویان ضمن همفکری با یکدیگر به ارائه طرح‌های خود پرداختند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در طول روز به مدت چهار ساعت در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند، اظهار کرد: دانشجویان در طرح ضیافت ایثار پس از اقامه نماز صبح و صرف صبحانه در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند و پس از آن برای اقامه نماز ظهر و عصر آماده می‌شوند، در ادامه نیز پس از استراحت در مسابقات ورزشی و حلقه‌های دانشجویی شرکت می‌کنند.

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم با اشاره به اینکه دانشجویان استقبال خوبی از مسابقات ورزشی و سایر برنامه‌های اجرا شده داشته‌اند، تصریح کرد: مسابقات مقدماتی فوتسال برگزار شده است و دانشجویان اکنون در رشته‌های والیبال، شطرنج و دارت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بسیار خوشحال هستیم که با برگزاری این مسابقات شاهد ایجاد شور نشاط میان دانشجویان شده‌ایم.

تقی‌زاده افزود: علاوه بر مسابقات ورزشی ما در طرح ضیافت ایثار برای دانشجویان برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی دیگری را نیز همچون برگزاری کارگاه آموزشی کلید موفقیت و کارگاه مهارت‌های چندگانه روان‌شناختی برای ارتقای کیفیت زندگی، حرم‌شناسی و بهره‌مندی از زیارت گروهی، تشرف به بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) و برگزاری دعای کمیل داشته‌ایم.

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا با همکاری دانشجویان شاهد و ایثارگر، اتحادیه کانون‌های ایثار و شهادت را در سطح ملی، تشکل دهیم تا به‌عنوان اتاق فکر اداره‌کل شاهد و امور ایثارگر، دانشجویان سفیران ما در سطح دانشگاه‌ها باشند. امیدواریم با برگزاری این طرح توانسته باشیم گامی مثبت در جهت ایجاد شور و نشاط و انگیزه میان دانشجویان شاهد و ایثارگر برداشته باشیم.

کد خبر 590767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.