سیل در راه هرمزگان/از ترددهای غیرضروری خودداری کنید

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیل در استان، همه نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش ایمنا، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: از عصر امروز تا روز جمعه شرایط جوی و دریایی استان به دلیل فعالیت سامانه مونسون ناپایدار است و هواشناسی درباره باران شدید باران همراه با رگبار و رعدوبرق، تندباد، تگرگ و گرد و خاک هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

وی از آماده‌باش نیروهای امدادی، خدماتی و فنی در حوزه همه فرمانداری‌های استان خبر داد و گفت: مرخصی همه مدیران نیز تا پایان هفته لغو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌ها و احتمال وقوع سیل از مردم تقاضا داریم که از ترددهای غیرضروری در مسیرهای روستایی و شهری به ویژه آب‌نماها جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: مردم از شنا کردن در دریا، اسکان و تفریح در مراتع، دشت‌ها و حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات نیز خودداری کنند.

حسن‌زاده گفت: شناورهای سبک صیادی و تفریحی نیز از ترددهای دریایی خودداری کنند.

آماده‌باش نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع سیل در استان، تیم‌های امداد و نجات و تجهیزات لجستیکی جمعیت هلال احمر در آماده‌باش کامل هستند.

سلحشور افزود: شهروندان به هشدارهای هواشناسی توجه و از تردد در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و با تیم‌های امدادی همکاری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 590729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.