مداحان اهل‌بیت(ع) مدیریت شهری را در ترویج سبک زندگی خادم و زائر یاری کنند

شهردار مشهد گفت: سیاست دوره ششم مدیریت شهری تقویت موضوع زیارت است؛ از این‌رو ذاکران و مداحان اهل‌بیت (ع) باید مدیریت شهری را در ترویج سبک زندگی خادم، زائر و مجاور یاری کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی اظهار کرد: سرمایه واقعی هر فرد عمر او است که آن را در راهی هزینه می‌کند، اما برخی افراد مانند مداحان اهل‌البیت (ع) این سرمایه را به‌پای امام حسین (ع) می‌ریزند و چه معامله‌ای از این بهتر می‌توان انجام داد که خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ذاکران و مداحان اهل‌بیت (ع) در جامعه مانند لوکوموتیو هستند که هرگاه حرکت کنند هیئت و جامعه‌ای را به حرکت درمی‌آورند، ادامه داد: حرم امام معصوم تنها محصور به صحن‌ها نیست، بلکه تمام شهر حرم است؛ مشهد حرم‌شهر است و ما خادم، زائر، مجاور و همسایه امام رضا (ع) هستیم و باید سبک زندگی شبیه به امام مهربانی‌ها داشته باشیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه این کلان‌شهر به خاطر وجود مضجع نورانی امام رضا (ع) به جهان‌شهری با ۳.۵ میلیون جمعیت و ۳۰ میلیون زائر در سال تبدیل شده است، افزود: قالب و محتوای هر فعالیتی از جمله کالبد، اقتصاد، معماری، حمل‌ونقل و فرهنگ که در مشهد انجام می‌شود، باید با هویت و فلسفه ذاتی آن همخوانی داشته باشد.

وی تصریح کرد: مشهد یک شهر خدماتی است و ۵۲ درصد هتل‌های کشور در این شهر است، این شهر حول محور زائر می‌چرخد، لذا باید اقتصادی مبتنی بر زیارت داشته باشد.

ارجائی ادامه داد: سیاست دوره ششم مدیریت شهری تقویت موضوع زیارت است، از این‌رو ذاکران و مداحان اهل‌بیت (ع) باید مدیریت شهری را در ترویج سبک زندگی خادم، زائر و مجاور یاری کنند.

کد خبر 590728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.