تاکید نمایندگان بر اخذ تضمین‌های کافی از طرف آمریکایی در صورت بازگشت به برجام

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت نقش جمهوری اسلامی در سوآپ انرژی در منطقه گفت: مذاکره‌کننده ارشد کشور و نمایندگان حاضر در کمیسیون امنیت ملی بر پیگیری هدف انتفاع اقتصادی مردم ما از توافق احتمالی تاکید کردند.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: در نشست دیروز کمیسیون امنیت ملی علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه از ابعاد بحران اوکراین و پیامدهای آن به تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای سخن گفت، همچنین به موضوع سفر بایدن به منطقه پرداخت و ضمن تشریح سناریوهای احتمالی درباره این سفر تاکید کرد که مقامات آمریکا در این سفر در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده‌اند.

وی اقدامات انجام شده در دستگاه سیاست خارجه کشور در سال گذشته را از دیگر موضوعات مطرح شده در کمیسیون روز گذشته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دانست و افزود: معاون سیاسی وزارت امور خارجی در این نشست اقدامات صورت گرفته برای پیگیری عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و همین‌طور بریکس پلاس را تشریح کرد که جزو اقدامات قابل توجه سیاست خارجی کشور در سال گذشته بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پایدارسازی روابط اقتصادی با کشورهای مختلف همچنین تثبیت جایگاه ایران در کریدورهای بین‌المللی را از دیگر موضوعات هدف‌گذاری شده در وزارت امور خارجه دانست و گفت: جمهوری اسلامی باید نقش خود را در سوآپ انرژی در منطقه تقویت کند.

وی با اشاره به بررسی روند مذاکرات هسته‌ای در نشست روز گذشته کمیسیون، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده مشخص شد که ارتباط جمهوری اسلامی ایران با اعضای ۱+۴ از طریق کمیسیونر هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه یعنی بورل و مورا ادامه دارد و در حال گفت‌وگو درباره موضوعات هستند. نمایندگان نیز در این جلسه بر گرفتن تضمین‌های کافی از طرف آمریکایی در صورت بازگشت به برجام تاکید کردند.

عمویی حل‌وفصل موضوعات پادمانی را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست دانست و گفت: مذاکره‌کننده ارشد کشور و نمایندگان حاضر بر پیگیری هدف انتفاع اقتصادی مردم ما از توافق احتمالی تاکید کردند و نمایندگان خواستار راستی‌آزمایی اقدام‌های طرف مقابل و اهمیت رفع تحریم‌های طرف غربی بر ضد ایران در صورت کسب توافق شدند.

کد خبر 590718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.