تصویرسازی و روایت‌گری مؤثر وظیفه مهم رایزنان فرهنگی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان را «طرح تحول» دانست و گفت: لازمه تحول، تغییر در ریل‌گذاری و انجام کارها و فعالیت‌های جدید توسط رایزنان فرهنگی است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، هدف از این نشست را اوضاع و تحولات منطقه و جهان و همچنین لزوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: تصویرسازی و روایت‌گری مؤثر از جمهوری اسلامی ایران از جمله وظایف مهم رایزنان فرهنگی در خارج از کشور است.

وی با اشاره به اینکه رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی که در دوره جدید در کشورهای مختلف فعالیت خود را آغاز می‌کنند، زبان‌دان و منطقه‌شناس هستند، تصریح کرد: در تلاش هستیم در مأموریت‌های جدید اعزام رایزنان فرهنگی به خارج از کشور از افراد دیگری که در این زمینه تجربه دارند، به مجموعه وارد شوند و از وجودشان در کشورهای مقصد استفاده کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تاکید بر اینکه قصد داریم ایجاد نهاد دیپلماسی عمومی ایران را دنبال کنیم، گفت: قرار بود هم‌زمان با برگزاری دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در تهران از این نهاد رونمایی شود، اما این اقدام به ماه آینده موکول شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه نباید برنامه‌ها و اقدامات رایزنان فرهنگی در مأموریت‌های جدید تکراری باشد، تصریح کرد: اینکه چه کاری باید انجام شود تا مخاطبان ما در عرصه بین‌الملل افزایش پیدا کنند، هنر رایزنان فرهنگی است، از این رو رایزنان فرهنگی باید نظرسنجی و افکارسنجی کنند تا بدانند مخاطب خارج از کشور چه می‌خواهد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور درباره امضای تفاهم‌نامه‌ها و برنامه‌های مبادلات فرهنگی اظهار کرد: رئیس‌جمهور به‌تازگی به همه دستگاه‌های فرهنگی ابلاغ کرده است که در هر برنامه موافقتنامه فرهنگی قبل از امضا باید از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأیید شود و دولت مأمور امضای آن موافقتنامه است و باید نماینده داشته باشد.

کد خبر 590708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.