۱۱ پلاک در محله احمدیه اصفهان آزادسازی شد

مسئول املاک و آزادسازی منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: ۱۱ پلاک در محله احمدیه با هزینه ۲۴ میلیارد تومان آزادسازی شد.

به گزارش ایمنا، مجتبی فروزنده اظهار کرد: تملک و آزادسازی تعدادی از محله‌های منطقه شش شهرداری اصفهان در سال ۸۳ در دستور کار مدیریت این منطقه قرار گرفت که در این میان محله احمدیه به دلیل برخورداری از بافت قدیمی، فرسوده و ناکارآمد که منجر به بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در آن نیز شده بود، در فهرست این محله‌ها قرار گرفت.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری، عزم جدی برای آزادسازی محله احمدیه شکل گرفت و در سال ۱۴۰۱ توانستیم بیش از ۱۱ پلاک با مساحت ۱۰۱۳ مترمربع عرصه و حدود ۷۰۰ مترمربع اعیانی را آزادسازی کنیم که در نوع خود آماری قابل توجه است.

مسئول املاک و آزادسازی منطقه شش شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه مدیریت شهری در صدد است که در محله احمدیه فضای مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و تفریحی فراهم کند، اظهار امیدواری کرد: مابقی پلاک‌های این محله شامل ۲۷ پلاک نیز تا سال ۱۴۰۲ آزادسازی خواهد شد.

وی با اشاره به آزادسازی محور خیابان شهید خلیلی دوم به عنوان پروژه مهم دیگر در منطقه شش، گفت: این محله نیز دارای بافت فرسوده، قدیمی و ناکارآمد شهری است، لذا آزادسازی محور خیابان شهید خلیلی دوم در دستور کار قرار گرفته است.

فروزنده با بیان اینکه برای این پروژه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است، افزود: با تعریض این خیابان نوعی بازسازی، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده نیز اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه دیگر آزادسازی مهم در منطقه شش، پارکینگ لسان‌الارض در مجاورت گلستان شهدا است، تصریح کرد: این پروژه در راستای خدمت‌رسانی به زائران تخت فولاد و گلستان شهدا مورد توجه قرار گرفته است و پس از انجام آزادسازی، جهت احداث پارکینگ طبقاتی در اختیار معاونت عمران شهری شهرداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 590707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.