سپاهان این‌بار با بازیکنان بومی به لیگ‌برتر بازخواهدگشت/ بهروز عطایی حرفه‌ای عمل کرد

«می‌دانم که نخستین مربی خارجی در لیگ دسته یک ایران هستم و این موضوع، موجب افتخار من است. بنابراین باید بگویم مشکلی با این موضوع ندارم و از بودن در اینجا بسیار خرسندم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از تصمیم مدیران سپاهان درخصوص تداوم تیم‌داری این باشگاه در رشته والیبال و حضور در دسته یک باشگاه‌های کشور این تیم با هدف پرورش استعدادهای استانی، فعالیت خود را در والیبال ادامه داد و برای رسیدن به این هدف با «بالسا رادولوویچ» مونته‌نگرویی به توافق رسید. رادولوویچ که در این سال‌ها بیشتر سکان هدایت تیم‌های ملی مونته‌نگرو در رده‌های سنی پایه را در اختیار داشته و یک تجربه باشگاهی با تیمی سرشناس در سوپر لیگ مونته‌نگرو در کارنامه دارد، حالا در چالشی جدید به دنبال صعود به لیگ برتر با بازیکنان اصفهانی است.

به همین بهانه «بالسا رادولوویچ» گفت‌وگویی با خبرنگار ایمنا داشته است که در ادامه می‌خوانیم:

چه شد که پیشنهاد سپاهان را پذیرفتید؟ آیا با لیگ ایران و تیم‌هایش آشنایی داشتید؟

پیشنهاد سپاهان را به این خاطر پذیرفتم که ایده مشابهی با پروژه باشگاه در ذهنم داشتم و دیدم فرصت مناسبی است تا با سپاهان همکاری داشته باشیم. پیش از آنکه این پیشنهاد را دریافت کنم، تیم ملی و لیگ برتر والیبال ایران را می‌شناختم چون برخی بازیکنان مونته‌نگرویی پیش از این در لیگ ایران بازی کرده بودند و «ایگور کولاکوویچ» سرمربی تیم ملی والیبال ایران بوده است. زمانی که از باشگاه سپاهان پیشنهاد دریافت کردم، درباره آن‌ها جست‌وجو کردم و دیدم که آن‌ها یکی از بهترین تیم‌های ایران هستند؛ بنابراین برای همکاری با آن‌ها مشتاق‌تر شدم.

فکر می‌کنم روزهای گذشته چند جلسه تمرینی با تیم را سپری کردید. شرایط راضی‌کننده بود؟

سه بار تیم بزرگسالان را تمرین داده‌ام. همچنین تمرین منتخب جوانان را تماشا کردم و از وضعیتی که داشتند واقعاً خوشحال شدم. در همه آن‌ها پتانسیل زیادی را دیدم و امیدوارم زمانی که با من هماهنگ شوند، بتوانند واقعاً خوب عمل کنند.

برای ما کمی عجیب بود که مربی خارجی در لیگ یک والیبال حضور داشته باشد. خودتان با این موضوع مشکلی ندارید؟

می‌دانم که اولین مربی خارجی در لیگ دسته یک ایران هستم و این موضوع باعث افتخار من است. بنابراین باید بگویم از بودن در اینجا بسیار خرسندم. باشگاه به خوبی ما را حمایت می‌کند و توجه ویژه‌ای به من و بازیکنان دارد.

مدیران سپاهان بعد از ۳ سال تیم‌داری در لیگ برتر، به فکر تیم‌داری در دسته یک افتادند و علت آن را پرورش استعدادهای استانی عنوان کردند. به نظرتان تیم شما چقدر می‌تواند به والیبال اصفهان کمک کند؟ اصلاً نگاه محلی در والیبال حرفه‌ای امروز درست است؟

این را می‌دانم که سپاهان در چند فصل گذشته لیگ برتر والیبال ایران باشگاه واقعاً مهمی بوده و با این وجود، به اهدافشان نرسیده‌اند. در عین حال استعدادهای زیادی در سپاهان دیدم و فکر می‌کنم این پروژه عالی است؛ چراکه سپاهان با این استعدادها در آینده دوباره در لیگ برتر بازی خواهد کرد اما این بار با بازیکنان بومی. البته این پروژه نیازمند زمان و سخت کار کردن است‌. اطمینان داریم که بعضی از این بچه‌ها عضو تیم‌های ملی ایران خواهند بود.

سال‌ها در رده‌های سنی پایه کشورتان کار کرده‌اید. با توجه به این موضوع می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیشتر به سراغ استعدادهای کم سن بروید؟

در سال‌های گذشته با جوانان و بازیکنان باتجربه کار کرده‌ام و به خوبی می‌دانم با آن‌ها چگونه کار کنم! نتیجه فعالیت این سال‌هایم نیز بازیکنان بسیاری هستند که درحال‌حاضر برای تیم‌های ملی بزرگسالان کشورشان بازی می‌کنند و روند بین‌المللی خوبی را آغاز کرده‌اند. پنج فصل گذشته سرمربی «بودوچونست»، یکی از بهترین تیم‌های سوپر لیگ مونته‌نگرو بوده‌ام. در این تیم از رده سنی پایه تا بزرگسال فعالیت داشته‌ام و برای کار کردن با هر کدام از آن‌ها مشکلی نداشته‌ام.

اگر بازی‌های تیم ملی ایران را دنبال کرده باشید، متوجه تغییر نسل بازیکنان شده‌اید. به نظرتان این جوان‌گرایی به والیبال ایران کمک خواهد کرد؟

البته؛ دیدارهای تیم ملی ایران را تماشا کردم و از وضعیت بازیکنان مطلع هستم‌. شخصاً علاقه‌مندم به جوان‌ترها این شانس را بدهم تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند و فکر می‌کنم بهروز عطایی تصمیم بسیار خوبی گرفت که به این بازیکنان اعتماد کرد. آن‌ها نتیجه خوبی در لیگ ملت‌ها گرفتند و به طور قطع ایران در آینده یکی از بهترین تیم‌های جهان خواهد بود. این را هم می‌خواهم اضافه کنم که سرمربی تیم ملی ایران یعنی بهروز عطایی واقعاً در جایگاه خود به عنوان سرمربی خوب و حرفه‌ای بود.

چند سال قبل مربی فوتبالی از مونته‌نگرو با نام خانوادگی شما در اصفهان و ذوب‌آهن مربیگری کرد. آیا او را می‌شناسید؟

می‌دانم که میودراگ رادولوویچ قبلاً در اصفهان کار کرده است؛ او را از این جهت می‌شناسم که هر دو از یک شهر هستیم و اکنون سرمربی تیم ملی مونته‌نگرو است. ما خویشاوند نیستیم اما برای او و کارنامه‌اش احترام قائلم‌.

گفت‌وگو از سروش فدایی، خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 590667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.