تاثیر کرونا بر زایمان زودرس در اواخر بارداری

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سه ماهه آخر بارداری، خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر کرونا در اواخر بارداری بر زایمان زودرس، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، ۵۴۰۰ زن باردار را از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ مورد ارزیابی قرار دادند. داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ۱۷.۴ درصد زنان در سه ماهه اول بارداری، ۳۴.۲ درصد در طول سه ماهه دوم و ۴۸.۴ درصد آن‌ها در سه ماهه سوم بارداری درگیر بیماری کووید -۱۹ شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زنانی که در ۶ ماه اول بارداری به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند در معرض خطر زایمان زودرس قرار نداشتند، اما افرادی که در سه ماهه سوم بارداری بیمار شده بودند، ۲.۷۶ برابر بیشتر در معرض زایمان زودرس قرار گرفتند. اگر زنی پس از هفته ۳۴ بارداری به ویروس کرونا آلوده شده باشد بیش از هفت برابر با احتمال زایمان زودرس نسبت به زنانی که کووید نداشتند روبه‌رو است.

به گفته پژوهشگران، نتایج مطالعاتی از این قبیل آگاهی افراد نسبت به تأثیرات بیماری کووید -۱۹ بر بارداری را افزایش می‌دهد. بنابراین لازم است زنان باردار به منظور پیشگیری از ابتلاء به کرونا فاصله اجتماعی را رعایت کنند و بعد از هفته ۳۴ بارداری به صورت مداوم از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 590621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.