۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
تشکیل شورای سالمندان در نیترا

شهرداری نیترا در اسلواکی یک نهاد مشورتی جدید را برای انجام امور مربوط به سالمندان تشکیل داده است. وظایف این نهاد شامل حمایت از حقوق سالمندان در شهر و مشارکت در ایجاد رویکردی جدید به سمت شیوه زندگی جالب‌تر، سالم‌تر و فعال‌تر برای افراد بازنشسته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری نیترای اسلواکی برای حفظ حقوق شهروندان مسن، شورای مشورتی سالمندی را به راه انداخته است. ایجاد بدنه جدید بخشی از رویکرد کلی شهردار در جهت بهبود ارتباطات بین مدیریت شهر و مردم محلی است. به گفته توماش هولوبک، سخنگوی نیترا، شورای سالمندان می‌خواهد نه‌تنها برای بازنشستگان، بلکه برای همه رده‌های سنی شهروندان فضای معاشرتی و شرایط مناسبی را ایجاد کند.

این شورا متشکل از ۱۶ عضو است که یکی از آنها توسط خود شهردار انتخاب شده است و بقیه نیز نمایندگانی از جامعه و همچنین کارشناسان حوزه مربوطه هستند. این سازمان در همکاری مستمر با سایر سازمان‌هایی خواهد بود که نمایندگی منافع طرف‌های ذی‌ربط را دارند و مشاوره‌ها و ایده‌های مورد نیاز را به‌طور مستقیم از سالمندان به مدیران اجرایی شهر ارائه می‌کنند.

تشکیل شورای سالمندان در نیترا

شوراهای سالمندان نهادهای مشورتی هستند که از تصمیم‌گیری سیاسی محلی حمایت می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که نظرات افراد مسن در فرآیند تصمیم‌گیری برای شهر در نظر گرفته می‌شود. شوراهای سالمندان به‌ویژه به سیاست‌های اجتماعی و بهداشتی مرتبط است و اغلب مسئولان با توجه به تأثیر مشارکت اجتماعی بر بهبود سلامت روان سالمندان، به تشکیل چنین شوراهایی اقدام می‌کنند.

با توجه به پیری جمعیت و اهمیت روزافزون شهروندان مسن در برنامه‌ریزی شهری، نفوذ شوراهای سالمندی در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. شوراهای سالمندان می‌توانند با کمک به شناسایی نیازهای محلی و تخصیص بهتر منابع، از تصمیم‌گیری‌های مسئولان حمایت کنند. آنها همچنین ممکن است به جذب منابع بیشتر برای ارتقای سلامت افراد مسن در محیطی با محدودیت‌های مالی و سیستم مراقبت بهداشتی کمک کنند.

مشارکت سالمندان متخصص در امور شهری نه‌تنها می‌تواند بر دانش‌افزایی سازمانی کمک کند بلکه احتمال خطاهای قابل پیشگیری را در امور شهری نیز کاهش می‌دهد.

تشکیل شورای سالمندان در نیترا

کد خبر 590606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.