لایحه «کمک به چاپ پرچم ویژه ماه محرم برای نصب در درب خانه‌ها» به تصویب رسید

لایحه دوفوریتی کمک به چاپ پرچم ویژه ماه محرم برای نصب در درب خانه‌ها در محله‌های پانزده‌گانه شهر اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه دوفوریتی کمک به چاپ پرچم ویژه ماه محرم برای نصب در درب خانه‌ها در محله‌های پانزده‌گانه شهر اصفهان به تصویب رسید.

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان در خصوص لایحه دوفوریتی کمک به چاپ پرچم ویژه ماه محرم، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) در نظر داریم با مشارکت مردم فضای محلات رنگ و بوی محرم به خود بگیرد.

وی ادامه داد: دوفوریت لایحه کمک به چاپ پرچم ویژه ماه محرم به دلیل فرصت کوتاه تا آغاز ماه محرم است.

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از حضور شهرداری در برنامه‌های مناسبتی به صورت غیرمستقیم تشکر می‌کنم، اظهار کرد: حرکت‌های مردمی بدون لگو و نام شهرداری در سطح شهر بروز و ظهور فوق‌العاده‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه محرم باید بیشتر و بهتر این نگاه تحقق یابد، افزود: کار تولید یا چاپ پرچم با هدف ایجاد جریان فراگیری برای نصب پرچم در سر منازل پیشنهاد شده است، در این راستا پس از برگزاری جلسات و بررسی‌های انجام شده است.

اهمیت همکاری شهرداری با شهروندان جهت آماده‌سازی فضای شهر در محرم

عباس حاج رسولی‌ها عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری برای آماده‌سازی فضای شهر برای محرم با مردم همکاری کنند، اظهار کرد: مردم خود تمایل دارند این قبیل برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را انجام دهند که باید از آنها حمایت کنیم.

رسول میرباقری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از فعالیت‌های برون سپاری مدیریت شهری و سپردن فعالیت‌ها به پایگاه‌های مردمی و هیئت‌ها، گفت: با توجه به اینکه برنامه‌های عید غدیر با شکوه به صورت مردمی با حمایت مدیریت شهری برگزار شد، چشم‌انداز خوبی برای برگزاری ویژه برنامه‌های ماه محرم داریم.

وی با بیان اینکه این لایحه در دو جلسه کمیته مساعدت‌های فرهنگی مطرح و به تصویب رسید، افزود: باید ۱۸۰ هزار پرچم در این راستا چاپ شود تا در شهر نمود خوبی داشته باشد، در این طرح هر خانه به یک حسینیه تبدیل می‌شود.

لزوم برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای مناسبت‌های مذهبی

محمد رضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست، اظهار کرد: تمام مناسبت‌ها و برنامه‌های هر ساله شهرداری از اکنون برنامه‌ریزی شود که به صورت یک فوریتی به صحن بیاید تا امکان بررسی در کمیسیون وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ورود شهرداری در این موضوع قابل تحسین است، اما نباید موازی کاری شود، گفت: باید دید سازمان تبلیغات و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این موضوع چه وظیفه‌ای دارند و آیا می‌توانند با شهرداری مشارکت کنند تا این ظرفیت چند برابر و یکپارچه شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید وحدت رویه ایجاد شود تا بتوان برای شهر کار ارزنده‌ای انجام داد.

احمدرضا مصور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود اعتبار این لایحه به جای بخش کمک به مراکز فرهنگی از ردیف مناسبت‌های سازمان فرهنگی تأمین شود.

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اضافه کرد: بحث دو فوریتی لایحه با توجه به فرارسیدن ماه محرم لازم بوده است، اما باید با کمیسیون فرهنگی نیز هماهنگی‌های لازم انجام شود، در این راستا پیشنهاد می‌شود تقویم سالانه فرهنگی و مناسبتی تدوین شود.

کد خبر 590572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.