بررسی معضلات محلات پایتخت در شورای ششم

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به معضلات محله بریانک، گفت: شرایط جوی‌ها و فاضلاب محله بریانک قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز، یک‌شنبه دوم مردادماه_ در صحن شورای اسلامی شهر گزارش محله‌گردی از «بریانک» را قرائت و اظهار کرد: بزرگراه شهید نواب صفوی یکی از پروژه‌های آغاز توسعه شهر تهران در دهه ۷۰ محسوب می‌شد که علی‌رغم تأثیری که در ترافیک تهران و نوسازی بافت فرسوده آن منطقه به جا گذاشت، اما نوسازی از پوسته و جداره بزرگراه فراتر نرفت و خیابان‌ها و محله‌های حاشیه این بزرگراه با پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی جدیدی مواجه شدند که پس از گذشت ده‌ها سال از بهره‌برداری از این بزرگراه همچنان شاهد آسیب‌های اجتماعی آن هستیم.

وی ادامه داد: انقطاع حاصل شده توسط این بزرگراه بین خیابان‌های شرقی و غربی که البته در بخش‌های شمالی به وسیله پل‌های رو گذر برقرار شده در بخش جنوبی به ویژه در خیابان‌های محبوب شرقی، دفتری و بریانک همچنان منقطع است و علی‌رغم قول مدیریت‌های شهری در دوره‌های مختلف پلی جهت ارتباط این خیابان‌ها نصب نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: محله بریانک یکی از محلات حاشیه این بزرگراه است که وقتی در اولین خیابان بعد از جداره قدم می‌گذاریم، بیگانگی و غریبگی عمق آن با پوسته و ظاهرش نمایان می‌شود. امکان کار و زندگی عادی نداشتن در برج‌های کنار بزرگراه زمینه حضور افراد مخل نظم و امنیت را فراهم کرده و سرقت و خفت‌گیری یکی از مشکلات اهالی است. آخرین مورد آن قتل یک نوجوان در اسفند ماه سال گذشته در این معابر بوده که به خاطر سرقت موبایل سارقان نوجوان را به قتل رساندند.

وی اضافه کرد: محله‌ای با ۳۰ هزار نفر جمعیت که علاوه‌بر ناامنی از خدمات مدیریت شهری یعنی نظافت، جمع آوری صحیح و اصولی پسماند به صورت کامل برخوردار نیست و در سطح معابر و جوی‌های محله پسماندهای رها شده در ساعات اولیه روز قابل مشاهده است؛ موضوعی که شهردار منطقه آن را ناشی از عملکرد پیمانکاری می‌داند که از قبل از سال جدید به دلیل پایین بودن نرخ قرارداد حاضر به ادامه کار نبوده اما همچنان علی‌رغم افزایش حقوق کارگران که در قرارداد آنها لحاظ نشده کار را ادامه داده و طبیعی است در چنین شرایطی انتظار کار دقیق و اصولی از چنین پیمانکاری نمی‌توانیم داشته باشیم.

امانی با بیان اینکه شرایط جوی‌ها و مدیریت فاضلاب قابل قبول نیست، گفت: جوی آبی که از خیابان شهید صفدری عبور می‌کند به دلیل اختلاف سطح دچار آب گرفتگی شده و سبب ازدیاد حیوانات موذی و استشمام بوی تعفن و جمع شدن زباله شده است.

کد خبر 590571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.