تمدید نسخه بیماران مزمن تا ۳ بار در طرح دارویار/سامانه ۱۹۰ و ۱۶۶۶ برای ثبت شکایات مردمی

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه نقشی که بیمه سلامت در طرح دارویاری دارد، شامل تضمین پرداخت افزایش قیمت دارو به داروخانه است، گفت: در طرح دارویاری، نسخه بیماران مزمن تا سه بار قابل تمدید می‌شود و بیمار می‌توانند با یک بار مراجعه به پزشک، تا سه بار از نسخه خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین صفاری پیش از ظهر امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ در نشست شفاف‌سازی طرح دارویاری، اظهار کرد: طرح دارویاری آغاز شده و نقشی که بیمه سلامت در این طرح دارد، شامل تضمین پرداخت افزایش قیمت دارو به داروخانه است و درپی آن پرداختی از جیب مردم تغییری نخواهد داشت؛ در واقع افزایش قیمت‌ها توسط بیمه‌های درمانی به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، شش میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درمانی سلامت قرار گرفتند، افزود: اگر فردی همچنان بیمه درمانی نداشته باشد، به مدت سه ماه می‌تواند با مراجعه به مراکز پیشخوان یا سایت بیمه سلامت من، درخواست بیمه رایگان درمانی دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه افراد می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه درمانی خود آگاه شوند، ادامه داد: حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در استان اصفهان، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند و ۲۰۰ هزار نفر در طرح اجرا شده جدید، گنجانده شده‌اند.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی نیز دارای بیمه هستند و باید برای بیمه خود، نامه‌ای از وزارت کشور یا اداره اتباع استانداری‌ها بگیرند تا تحت پوشش قرار گیرند، تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت سال ۱۳۹۱ از تجمیع چندین بیمه تشکیل شد و درحال حاضر دارای پنج صندوق بیمه است که هر یک دارای قوانین مختلف است.

۷۹۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی

صفاری اضافه کرد: یکی از صندوق‌های بیمه سلامت، صندوق بیمه روستاییان و شهرهای دارای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر است که درحال حاضر ۵۳۵ هزار نفر در استان اصفهان به صورت رایگان تحت پوشش این صندوق قرار دارند. بیمه سلامت همگانی نیز درحال حاضر در استان اصفهان ۷۹۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد که این افراد نیز رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویاری همه مکانیسم توزیع دارو باید از طریق نسخه الکترونیک باشد، گفت: در طرح دارویاری، نسخه بیماران مزمن تا سه بار قابل تمدید است و بیمار می‌تواند با یک بار مراجعه به پزشک، تا سه بار از نسخه خود استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: سامانه‌ها در طرح دارویاری به گونه‌ای طراحی شده است که پرداخت از جیب مردم به هیچ عنوان قبل و بعد از اجرای طرح، تفاوت نکند. افراد می‌توانند درپی تماس با سامانه ۱۹۰ سازمان غذا و دارو شکایت خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر سامانه ۱۹۰، بیمه سلامت دارای سامانه ۱۶۶۶ برای ثبت شکایات مردمی است، خاطرنشان کرد: سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک به گونه‌ای طراحی شده است که بیمه شده بیمه سلامت هنگام مراجعه به داروخانه پس از دریافت نسخه خود، پیامکی دریافت می‌کند که در این پیامک لینکی ذکر شده و در آن به تشریح داروهای دریافتی پرداخته شده است و در صورت وجود شکایت، افراد می‌توانند در همان صفحه نسبت به ثبت آن اقدام کنند.

کد خبر 590553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.