پذیرش ۸۰ ایده نوآورانه فرهنگی در مرکز اشراق اصفهان

مدیرعامل مرکز فرهنگی اشراق اصفهان گفت: تاکنون حدود ۸۰ ایده‌ نوآورانه فرهنگی در این مرکز پذیرش شده است که از این تعداد، ۱۶ ایده تبدیل به شرکت خلاق شدند و اعتبارنامه خود را از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد قطبی امروز -یکشنبه، دوم مردادماه ۱۴۰۱- در حاشیه آئین افتتاح و بازدید از نمایشگاه روایت تبلیغ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی یک نهاد با ساختار نوین بوده که در راستای آموزش، پژوهش، فرهنگی، هنری و در حوزه فرهنگ‌سازی دینی تلاش می‌کند و جز نهادهای شاخص کشوری است که در استان‌های مختلف از جمله اصفهان نمایندگی فعال دارد که ابعاد آموزش، پژوهش، فرهنگی و هنری داشته و فعالیات‌های متعددی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: اخیراً مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در دفتر تبلیغات اسلامی تاسیس شده که با نام خانه خلاق و نوآوری اشراق شناخته می‌شود. مرکز خانه اشراق در قم بوده و در اصفهان، مشهد، شیراز و خوزستان به عنوان خانه‌های فناوری و فرهنگی استانی دارای شعبه است.

مدیرعامل مرکز فرهنگی اشراق تصریح کرد: ماموریت ما پذیرش تیم ایده‌هایی است که ایده‌های نوآورانه‌ای در حوزه فرهنگ دارند که می‌توانند تبدیل به محصول یا خدمت نوآورانه شود. از این رو موارد را پذیرش می‌کنیم و فرآیند آموزش، مشاوره و منتورینگ را انجام می‌دهیم تا بتوانند رشد کنند و در قالب شرکت خلاق وارد فضای کسب‌وکار فناورانه فرهنگی شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۸۰ ایده نوآورانه فرهنگی را پذیرش کردیم. از این تعداد ۱۶ ایده تبدیل به شرکت خلاق شدند و اعتبارنامه خود را از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کردندو همچنین ۱۰ ایده در نمایشگاه روایت تبلیغ محصولات خود را عرضه کردند.

قطبی ادامه داد: اعتبارنامه شرکت خلاق طبق قانون جهش تولید ماده شش ابلاغ شده که پابه‌پای شرکت‌های دانش بنیان هستند. با این تفاوت که شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های فنی- مهندسی، پزشکی و کشاورزی است و شرکت‌های خلاق در حوزه علوم انسانی و صنایع فرهنگی و خلاق است.

وی خاطر نشان کرد: سعی ما بر این است که با رونق بخشی به اکوسیستم نوآوری در سطح کشور بتوانیم شرکت‌های خلاق را همان‌گونه که مطالبه مقام معظم رهبری است و امسال هم به عنوان سال دانش بنیان نامگذاری شده از نظر تعداد، کمی و کیفی توسعه پیدا کند که بتوانند محصول نوآورانه و خلاقانه ارائه دهند.

مدیرعامل مرکز فرهنگی اشراق افزود: شاخص‌های ما در پذیرش ایده این است که نوآورانه، فرهنگی و تاب‌آور باشد، تاب آور به این معنا که بتوانند در قالب محصول و خدمت نوآورانه به جامعه ارائه شوند و از محل کسب درآمد فعالیت‌ها را توسعه دهند. مانند شرکت‌های دانش بنیان که محصول دانش بنیان تولید و به جامعه عرضه می‌کنند و با چرخه اقتصادی روی پای خود می‌ایستند و وابستگی آن‌ها به دولت کاهش می‌یابد و به صورت تاب‌آور می‌توانند ادامه حیات دهند. در حوزه شرکت‌های خلاق هم به دنبال این فضا هستیم.

حجت‌الاسلام قطبی یادآور شد: مرکز اشراق اعتبارنامه و مجوز خود را از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرده است، امروزه در سطح کشور خانه‌های خلاق شبکه و اکوسیستم خوبی در نوآوری و صنایع خلاق ایجاد کردند، امیدواریم در آینده نزدیک پابه‌پای شرکت‌های دانش بنیان فعال در سطح کشور بتوانیم در حوزه فناوری‌های فرهنگی هم محصولات و خدمات خلاقانه اراده کنیم.

کد خبر 590552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.