TBM خط ۲ متروی اصفهان به ایستگاه امام حسین(ع) می‌رسد

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال، TBM جبهه غربی خط دو متروی اصفهان با گذر از ایستگاه خلجا به ایستگاه امام حسین(ع) می‌رسد.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) خط دو متروی اصفهان که از جبهه غربی کار خود را آغاز کرده است، روز عید غدیر خم از ایستگاه شهید حجازی واقع در ابتدای خیابان کهندژ، به ایستگاه آیت‌الله کاشانی رسید و پس از اورهال به سمت ایستگاه خلجا حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به حفاری خط دو متروی این کلان‌شهر از جبهه شمال شرقی با استفاده از دو دستگاه TBM، افزود: انتظار داریم TBM جبهه شمال شرقی نیز تا پایان سال با گذر از ایستگاه شاهد، به ایستگاه طوقچی برسد؛ در حال حاضر TBM تونل غربی جبهه شمال شرقی در ایستگاه لاله در حال اورهال و TBM شرقی که از این جبهه در حال حفاری است، هنوز به ایستگاه شاهد نرسیده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری در صورت تأمین منابع مالی، TBM جبهه غربی خط دو متروی اصفهان با گذر از ایستگاه خلجا به ایستگاه میدان امام حسین (ع) به عنوان تنها ایستگاه تبادلی خطوط یک و دو متروی این کلان‌شهر برسد.

وی با اشاره به کارکرد TBM، خاطرنشان کرد: این دستگاه وظیفه حفاری و ساخت تونل را بر عهده دارد و پس از انجام حفاری، سگمنت‌ها (قطعات بتنی) را نیز جای‌گذاری می‌کند.

واعظی‌فر ادامه داد: خط دو متروی اصفهان از دارک تا خمینی‌شهر حدود ۲۴ کیلومتر طول دارد که اولویت اول آن از ایستگاه دارک تا ایستگاه شهید حجازی در خیابان کهندژ با حدود ۱۴ کیلومتر، ۱۶ ایستگاه دارد.

وی با بیان اینکه از ۱۶ ایستگاه اولویت اول خط دو متروی اصفهان، ۱۵ ایستگاه برای تکمیل در اختیار پیمانکار است، افزود: تنها ایستگاه این خط که از نظر سازه تکمیل شده است و عملیات عمرانی در آن انجام نمی‌شود، ایستگاه عاشق اصفهانی است.

کد خبر 590527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.