آبیاری گیاهان آپارتمانی در سفر

یک کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی استفاده از ۶روش را برای آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان سفر کارآمد دانست و گفت: روش اول استفاده از بطری آب است که به مدت پنج روز آب مورد نیاز گیاه را تامین می‌کند.

زهره حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با راهکار آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان سفر، اظهار کرد: برای آبیاری گیاهان آپارتمانی هنگامی که در سفر هستیم، چند راهکار وجود دارد که روش اول استفاده از بطری آب است.

وی مدت زمان آبیاری گیاه در این روش را پنج روز دانست و افزود: در این روش باید نخست روی در بطری سوراخی ایجاد کرد و پس از پرکردن بطری با آب، آن‌را برعکس داخل خاک گذاشت که این روش برای گیاهانی که به مراقبت زیادی نیاز دارند، مناسب است.

این کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی روش دوم را وان گیاهان آپارتمانی معرفی کرد و گفت: این روش مناسب گیاهان استوایی و گیاهانی است که به نور خورشید نیاز ندارند؛ مدت زمان آبیاری گیاه در این روش یک هفته است که در مرحله‌ اول باید وان یا سینک را با آب پر کرد (با ارتفاع آب حدود پنج سانتی‌متر)، مرحله‌ دوم پهن کردن یک حوله کف وان و مرحله‌ سوم گذاشتن گلدان‌ها روی حوله داخل وان است.

حسنی، روش سوم را آبیاری گیاهان در هنگام سفر را اجرای سیستم آبیاری فتیله‌ای دانست و افزود: این روش مناسب گیاهانی است که سه بار در هفته به آب نیاز دارند و به مدت یک تا سه هفته آب مورد نیاز گلدان را فراهم می‌کند.

وی درباره شیوه اجرای این روش خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید یک طناب را به چند قسمت تقسیم کنید سپس انتهای طناب‌ها را داخل خاک و آب قرار دهید و گیاه را آب دهید و سطل را پر کنید.

این کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی با اشاره به روش چهارم ادامه داد: این روش آبیاری با کمک زیرگلدانی است که به مدت دو تا سه روز آب مورد نیاز گلدان را تأمین می‌کند. برای اجرای این شیوه باید در مرحله اول یک زیرگلدانی انتخاب شود، در مرحله‌ دوم گیاه در گلدان مناسب قرار می‌گیرد و مرحله‌ سوم پر کردن زیرگلدانی با آب است تا گل‌ها به مرور از آب داخل آن استفاده کنند.

وی این شیوه را مناسب برای ساکولنت و کاکتوس‌ها عنوان کرد و ادامه داد: روش پنجم ساخت گلخانه با کیسه پلاستیکی است که به مدت شش تا هشت ماه امکان تأمین آب برای گلدان را فراهم می‌کند.

حسنی با اشاره به کارایی این روش برای گیاهان آپارتمانی غیر از ساکولنت‌ها گفت: برای اجرای این شیوه باید پایه‌های چوبی را کار بگذارید در مرحله‌ دوم گلدان را آب بدهید و آن را در نور غیرمستقیم آفتاب بگذارید و سپس یک کیسه پلاستیکی را دور پایه‌ها بپیچید.

کد خبر 590518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.