شورای شهر اصفهان به جهاد خانه‌سازی کمک می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به معضل مسکن، گفت: شهرداری‌ها باید جدی‌تر به این معضل عمومی کشور وارد شوند و شورای اسلامی شهر نیز در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با ورود به بافت فرسوده و تسهیلاتی که ارائه می‌کند، به جهاد خانه‌سازی کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ در نطق میان‌دستور پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تقدیر از اقدامات مردم در برگزاری باشکوه برنامه‌های عید سعید غدیر، اظهار کرد: یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های برنامه‌های امسال این بود که میهمان و میزبان، مردم ایران اسلامی بودند.

وی افزود: امسال در عید غدیر در جای‌جای کشور شاهد برنامه‌هایی بودیم که توانست پیام غدیر هزار و اندی سال پیش را با جلا و صلابت ویژه‌تری به گوش جهانیان برساند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز مباهله، گفت: اگر به دنبال جامعه سالمی هستیم، باید خانواده سالمی نیز داشته باشیم و به قداست، صمیمیت، محبت، معنویت و آرامش این رکن جامعه برسیم تا به خانواده خوب و مطلوب دست یابیم.

وی با بیان اینکه رویکرد شورای ششم توجه به خانواده‌ها بوده که این موضوع در بسیاری از فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: در اقدامات عمرانی، شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای به موضوع خانواده داشته و داریم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور اظهار کرد: از شهردار اصفهان و معاونان وی درخواست می‌شود رویکردهای شورای اسلامی شهر در مباحث عمرانی به ویژه با رویکرد خانواده را پیگیری کنند و به رصد ملموس شهروندان برسانند؛ پردیس خانواده محور در مناطق مختلف به ویژه منطقه ۱۲ از جمله این پروژه‌ها است که اجرای آن باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم اصفهان جریان دائمی آب زاینده‌رود است، اضافه کرد: این حق غیرقابل برگشت و گذشت نه تنها اصفهانی‌ها بلکه مردم فلات مرکزی ایران است؛ وقتی خشکسالی حاکم باشد معضلاتی در پی آن خواهد آمد که یکی از آن آلودگی هوا است که امیدواریم با جاری بودن زاینده‌رود رفع شود.

ضرورت توجه ویژه به حمل‌ونقل درون‌شهری در اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در کنار موضوع خشکسالی که باعث آلودگی هوا می‌شود، باید نسبت به حمل‌ونقل درون‌شهری نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به نیمه دوم سال جلسات مختلفی در خصوص آلودگی هوا برگزار می‌شود، بنابراین باید تا قبل از رسیدن این زمان اتوبوس‌های جدید در مدار قرار گیرد و بر این مهم تاکید داریم. برای آغاز سال تحصیلی جدید نیازمند نوسازی و به‌روزرسانی ناوگان اتوبوسرانی هستیم، در این راستا نیمی از بودجه ۱۴۰۱ به موضوع حمل‌ونقل اختصاص داشته که عمده آن مربوط به خرید ناوگان است.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه نباید از امکانات بودجه سال جاری غافل شویم، بلکه باید به سمت درآمدهای پایدار عوارض آلایندگی حرکت کنیم، گفت: شهرداری در خرید دستگاه‌های سنجش آلودگی محیط با محیط زیست همکاری کند تا در این زمینه حقوق مردم احقاق شود.

وی با بیان اینکه لایحه درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از تصویب توسط مجلس و رفع ایرادهای شورای نگهبان ابلاغ شد، افزود: روی این موضوع نیز تاکید داریم، زیرا یکی از معیارهای نمره نهایی به شورای اسلامی شهر و شهرداری همین موضوع درآمدهای پایدار است، بنابراین باید نسبت به موضوع مهم اقتصاد شهری ورود ویژه‌تری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح شهرداری تهران برای ایجاد قرارگاه جهادی مسکن، تاکید کرد: مانند این قرارگاه را با رویکرد دیگری در سطح شهرداری اصفهان داریم، امروز یکی از نیازهای مردم و آرزوی جوان‌ها مسکن است، اما چرا دست یافتن به مسکن باید آرزویی ۷۰ ساله باشد؟، بنابراین باید به سمتی برویم که عرضه مسکن افزایش یابد، اگر کمبودها رفع شود بسیاری از هزینه‌های مسکن را از سبد خانوار حذف خواهیم کرد.

رفع مشکلات منطقه یک شهرداری مورد توجه قرار گیرد

وی اظهار کرد: شهرداری‌ها باید جدی‌تر به این معضل عمومی کشور وارد شوند و شورای اسلامی شهر نیز در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، با ورود به بافت فرسوده و تسهیلاتی که ارائه می‌کنیم، به جهاد خانه‌سازی کمک خواهیم کرد، بنابراین اگر قرار است طرحی آماده یا لایحه‌ای آورده شود نگاه به آن باید حداکثری باشد، همچنین از معاون مالی شهردار نیز درخواست می‌شود نتیجه تذکرات قبلی در خصوص حمایت از مناطق محروم را اعلام کند.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور تصریح کرد: منطقه یک، یکی از مناطق قدیمی اصفهان است که در طول سال‌های گذشته شاهد اجرای پروژه‌های شاخص در آن بوده‌ایم، مسیر خط دو مترو در این منطقه قرار دارد و طی روزهای اخیر دستگاه حفار وارد این منطقه شد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از مترو در این منطقه به کاهش ترافیک مرکز شهر کمک بسیاری خواهد کرد، افزود: تملک و احداث ایستگاه‌ها بار زیادی بر دوش منطقه گذاشته است که شهرداری باید برای آزاد کردن منابع به این منطقه که بافت فرسوده بسیاری دارد، کمک کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات منطقه یک، ادامه داد: کمبود فرهنگسرا، کمبود فضای سبز و مسئله پارکینگ، با وجود ترافیک مرکز شهر و بیمارستان‌های مختلف از دیگر مشکلات این منطقه است که باید راهکارهای مختلف مانند استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این خصوص به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه شهر نیازمند اقدامات مؤثر و بزرگ است، گفت: امیدواریم بتوانیم با این رویکرد اقدامات خوبی را در ساماندهی بزرگراه شهید چمران که در حلقه سوم ترافیکی است انجام دهیم، با اجرای این طرح مشکلات عمده‌ای از جمله نبود ایمنی و دسترسی به شمال و جنوب این بزرگراه رفع می‌شود.

کد خبر 590501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.