کاشت گونه‌های نایاب گل در پارک رز زنجان

علیرضا فیروزفر گفت: برآورد پیمانی پروژه پارک موضوعی رز یک میلیارد و صد میلیون تومان است و گونه‌های نایاب به صورت نمایشگاهی از کل دنیا در این پارک نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار زنجان امروز _یک‌شنبه اول مردادماه_ در حاشیه افتتاح پارک رز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارک رز پروژه بزرگی است، اظهار کرد: امروز زمان استفاده بهینه از منابع درآمدی، صرفه‌جویی در هزینه‌کردها و تأمین رفاه شهروندان است.

وی افزود: حدود یک ماه پیش زمین این پروژه فضایی خاکی بود و شهرداری با مدیریت جهادی تنها در عرض ۲۵ روز نسبت به احیای این پارک اقدام کرد.

شهردار زنجان با بیان اینکه برآورد پیمانی این پروژه یک میلیارد و صد میلیون تومان و اصل ایده ایجاد پارک موضوعی است، خاطرنشان کرد: گونه‌های نایاب را به صورت نمایشگاهی و از کل دنیا در این پارک به نمایش خواهیم گذاشت؛ با مدیریت جهادی معاونت خدمات شهری، سازمان سیما و منظر شهرداری، احداث این پارک موضوعی در دستور کار قرار گرفت و فازهای بعدی این پروژه نیز تعریف شده است.

فیروزفر با تاکید بر اینکه چمن‌کاری در این پارک انجام نشده و طراحی، آبرسانی، برق‌رسانی و عملیات کاشت و احداث مبلمان در مدت زمانی کمتر از یک ماه کار بسیار بزرگی است، ادامه داد: طرح این پارک تنها با ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شد و با یک پنجم هزینه برآورد شده به اتمام رسید.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های شهرداری تک بعدی نیست، اضافه کرد: در لاین غربی و وسط، شیب شمالی و جنوبی، اقدامات با سرعت قابل توجهی در حال انجام است.

شهردار زنجان به تداوم آسفالت‌ریزی در شهر اشاره و تصریح کرد: اقدامات شهرداری زنجان در بخش آسفالت‌ریزی در سطح کشور مطرح شده است و طبق نیازسنجی که در ابتدای کار انجام دادیم، شهروندان خواستار آسفالت‌ریزی در معابر بودند که این اقدام با یک کار جهادی در حال انجام است.

فیروزفر به تکمیل دیگر پروژه‌های سطح شهر اشاره کرد و افزود: کف‌سازی بازار بالا رضایت‌مندی کسبه را به دنبال داشت و یکی دیگر از موفقیت‌های مهم شهرداری است.

وی به تخریب آسفالت منطقه اعتمادیه توسط شرکت آب اشاره کرد و گفت: قبل از شروع آسفالت‌ریزی به شرکت خدمات‌رسان اطلاع داده شده بود، اما حوادث پیش‌بینی نشده اتفاق می‌افتد و انتظار دارم اصلاح شبکه انجام و فرسودگی رفع شود.

شهردار زنجان افزود: شهرداری پیگیر است تا شرکت آب قسمت تخریب شده معبر را ترمیم کند، البته شهرداری با جدیت ورود پیدا کرد، در صورتی که طی سال‌های گذشته تخریب‌هایی انجام شده و معابر بدون توجه رها شده بود.

کد خبر 590496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.