نمره مبارزه با فساد در دوره ششم شورای شهر از تمام ادوار بالاتر است

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به مردم اطمینان می‌دهم که شورای ششم یک لحظه از فکر مبارزه با فساد و قولی که برای بهبود وضعیت داده، غافل نشده است، گفت: نمره مبارزه با فساد این دوره از شورا از همه ادوار گذشته بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ در نطق میان‌دستور پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: در آستانه سالروز آغاز به کار دوره ششم شورای شهر، خدا را شاکر هستیم که توفیق خدمت به مردم را داریم؛ امیدوارم خداوند برای ادامه این دوره نیز توفیق خدمتگزاری به مردم و تحقق شهر زندگی را به ما عطا کند.

وی با اشاره به اینکه خدماتی که در یک سال گذشته در مدیریت شهری انجام شده به شدت قابل دفاع، مؤثر و عمل‌گرا بوده است که باید بیشتر انعکاس یابد، گفت: شهروندان در مواجهه با اعضای شورای اسلامی شهر وقتی مجموعه‌ای از اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که در طول یک سال اخیر انجام شده است را می‌شنوند، گاهی شگفت زده می‌شوند و می‌گویند که چرا این موارد گفته نمی‌شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: گلایه مدیریت شهری در مسئله آب، آلودگی هوا و اصفهان‌ستیزی همچنان باقی است. این گلایه‌ها باعث نمی‌شود که از حدود مصحلت‌های نظام دور شویم، اما نباید باعث شود مسئولان با شعر و کنایه پاسخ مطالبات را بدهند و از حق بگذرند. انتظار داریم مجموعه حاکمیت و استاندار جوان و پرکار اصفهان که مسائل را با جدیت دنبال می‌کند به این موارد نیز ورود بیشتری داشته باشد.

وی گفت: اصفهان از ابتدای سال تاکنون ۸۰ روز آلوده و تنها یکی دو روز هوای پاک داشته است؛ انصاف و حق نیست که اصفهان دچار چنین مخاطراتی باشد.

مصور ادامه داد: به تازگی رگه‌هایی از شوراستیزی در تصویب قوانین و بعضی محدودیت‌ها را مشاهده می‌کنیم؛ به نظر می‌آید این موضوع در حال تبدیل شدن به یک رویه است که نهادی مانند شورای اسلامی شهر که یک فصل از قانون اساسی را به آن اختصاص داده‌اند، در مصوبات خود مورد تهدید قرار می‌گیرد. این انصاف نیست و نباید اشکال‌های بعضی شوراها را به حساب تمام ادوار شورا و نهاد شوراها گذاشت؛ به عنوان مثال بدون هیچ‌گونه بررسی و در یک سکوت خبری، بخشی از درآمد شهرداری از دست می‌رود، این درآمد از دست رفته، جایگزین می‌خواهد و جایگزین آن جیب مردم است، نه دولت یا جای دیگر؛ بنابراین در تلاش هستیم که به مردم فشار بیشتری وارد نشود.

وی اضافه کرد: بدخواهان بدانند شورای اسلامی شهر از اتحاد و انسجام خوبی برخوردار است و روز به روز وضعیت در این خصوص بهتر می‌شود، در تلاطم نظرات مختلف کارشناسی هدف اصلی را گم نکرده‌ایم و نخواهیم کرد. هیئت‌رئیسه نیز به خوبی فعالیت می‌کند و البته ظرفیت بروز و ظهور بیشتر در سطح عالی استان و کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امور به خوبی در حال پیگیری است، افزود: در مورد کمیسیون‌ها نیز مباحث در راستای رفع چالش‌ها و ارتقا و بهبود شرایط در حال بررسی و پیگیری است و هیچ‌گاه خود را در وضع مطلوب نمی‌بینیم و می‌دانیم که همواره نیاز به تلاش بیشتری وجود دارد؛ در این راستا به مردم اطمینان می‌دهم که شورای ششم شهر یک لحظه از فکر مبارزه با فساد و قولی که برای بهبود وضعیت داده، غافل نشده است و با اصلاح فرایندها از جمله صدور پروانه املاک، در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی افزود: از کارکنان پاک و زحمت‌کش شهرداری که مدیریت شهری را در این امر مهم یاری می‌کنند نیز تشکر و ادعای چند ماه پیش خود را تکرار می‌کنم که نمره مبارزه با فساد این دوره از شورای اسلامی شهر از تمام ادوار گذشته بالاتر است.

مصور تصریح کرد: امروز از قراردادهای صوری، خرید و فروش و امضاهای طلایی خبری نیست، امروز دیگر کاربری ملک در سیستم عوض نمی‌شود و دلالان حجم و صدور پروانه را تعیین نمی‌کنند، البته می‌دانیم در این مسیر خود را باید برای تخریب‌ها و تهمت‌ها آماده کنیم و کرده‌ایم.

وی در تذکری شفاهی به شهرداری، گفت: در جریان تحقیق و تفحص از پروژه شهرک شهید کشوری دو تا سه نامه مطرح که تمام موارد به‌موقع پاسخ داده شد، اما یک مورد آن مربوط به پرونده‌های خاص است که تاکنون پاسخی نیامده است و از شهرداری اصفهان می‌خواهیم در این خصوص پاسخ دهد.

کد خبر 590477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.