نظارت بر تدوین قوانین از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد،گفت: نظارت بر تدوین قوانین از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _ یکشنبه دوم مرداد _ در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرکرد با سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان، اظهار کرد: شورای نگهبان، به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره با صلابت و اقتدار در حراست از قانون و کیان ملی و صیانت از جامعیت نظام و پاسداری از اسلامیت جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی کرده است.

وی افزود: نظارت بر تدوین قوانین و تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قوانین شرع مقدس اسلام، تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و تأیید فرایند انتخابات کشور از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله) در این زمینه، افزود: ایشان در خصوص شورای نگهبان فرمودند «نهاد شورای نگهبان از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در سایه این نهاد جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قوام و استحکام می‌یابد.»

مصطفی حیدری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه شورای نگهبان یکی از مهم‌ترین نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: حراست و نگهبانی از احکام اسلام و صیانت از قانون اساسی برابر اصل ۹۹ قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است.

وی افزود: نظارت بر قانون‌گذاری همه قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان می‌رسد، تفسیر قانون اساسی و نظارت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

ماشاالله ایزدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه شورای نگهبان، نهادی انقلابی و چشم تیزبین و ناظر در نظام اسلامی است، اظهار کرد: شورای نگهبان در حقیقت چشم بینا و تیزبین صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است و در این سه دهه از پیروزی انقلاب به وظیفه خطیر خود به شایستگی عمل کرده است.

وی تصریح کرد: این نهاد با درایت تدبیر و هوشیاری خردمندانه حضرت امام خمینی (ره) در راستای صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی به ویژه مأموریت «نظارت بر قانونگذاری»، «تفسیر قانون اساسی» و «نظارت بر انتخابات» تشکیل شد.

کد خبر 590473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.