چرا قانون ایجاد سامانه مودیان به تاخیر افتاده است؟

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون ایجاد سامانه مودیان و سامانه فروشگاهی بیش از یک سال است که به تاخیر افتاده است و مسئولان ذی‌ربط باید در این راستا پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی، امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش، داوود منظور رئیس سازمان مالیاتی کشور، اظهار کرد: نظام امور مالیاتی باید با استفاده از اطلاعاتی در حوزه حمل‌ونقل، گمرک، صنعت و سایر حوزه‌ها و پردازش اطلاعات، بتواند نظام هوشمند مدیریتی را ایجاد کند.

وی با طرح چند پرسش از رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، ادامه داد: قانون ایجاد سامانه مودیان و سامانه فروشگاهی بیش از یک سال است که به تأخیر افتاده است و باید توضیح داده شود که چند درصد از این سامانه شکل گرفته است و چه زمانی افتتاح می‌شود؟

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به سخنان رئیس سازمان امور مالیاتی درباره دریافت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: باید به تفکیک مشخص شود که چه میزان از این مالیات به شکل نقد و چه میزان اقساط بوده و سهم تهران از آن چقدر است؟

وی تصریح کرد: منظور از تهران، استان تهران است، چرا که در موضوع حمل‌ونقل، موضوعات حاکمیتی و اقتصادی، کلان‌شهر تهران متحمل هزینه‌های پایتخت می‌شود.

پیرهادی افزود: در بسیاری از موارد شهرداری تهران به تنهایی هزینه‌های بسیاری که مربوط به استان تهران است را متحمل می‌شود.

کد خبر 590472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.