وزارت نیرو برنامه‌ای برای اصلاح وضعیت آب اصفهان ارائه نداده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس از وجود نداشتن برنامه برای اصلاح وضعیت آب اصفهان انتقاد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی در جلسه علنی امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: هشت ماه از تجمع مردم اصفهان در اعتراض به وضعیت آب می‌گذرد که این موضوع مربوط به آبان سال گذشته است.

وی افزود: وزیر نیرو قول اصلاح امور داد و رئیس‌جمهور نیز به استان سفر کرد اما متأسفانه هنوز برنامه‌ای برای اصلاح ارائه نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: ما عنوان می‌کنیم دولت و مجلس مردمی هستیم لذا بر اساس خواست مردم باید وقت گذاشته و در این خصوص جلسه برگزار شود.

طغیانی تصریح کرد: وضعیت امروز قابل جبران نیست؛ اگر فرونشست زمین رخ دهد با هزاران هزار میلیون تومان پول موضوع قابل برگشت نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: میراث تاریخی و مسکن‌های مردم به هیچ عنوان قابل قیمت‌گذاری نیست که بخواهیم با پول آنها را بازگردانیم؛ در این میان باید یادآور شد تابلو منابع و مصارف زاینده‌رود نیز دارای کسری است. در واقع منابعی تعریف شده که اساساً نیامده و مصارف بیشتر از حد است که وزارت دادگستری باید آن را پیگیری کند؛ همچنین موضوع حقابه نیز از سوی سازمان محیط زیست پیگیری شود.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پی تذکر نماینده اصفهان خطاب به معاون پارلمانی وزارت نیرو خواستار بررسی این امر و تشکیل جلسه با حضور نمایندگان استان اصفهان و دیگر دستگاه‌های مرتبط شد.

کد خبر 590466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.