فریب دشمن و قطع آتش با کمک بی‌سیم‌چی عراقی

«حدود سه الی چهار ساعت شنود به‌وسیله این فرد با دشمن در تماس بود و قطع آتش در این مدت کمک بزرگی به نیروهای خودی کرد. منطقه کاملاً قابل تردد شد و برادران به‌راحتی رفت‌وآمد می‌کردند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، عملیات قدس ۴، یکی از عملیات‌های دفاع مقدس بود که در همه محورها با موفقیت و با سرعت فوق‌العاده‌ای همراه و اهداف عملیات کاملاً محقق شد.

در شرح چگونگی موفقیت در این عملیات نکات جالبی وجود دارد؛ از جمله ماجرایی است که راوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، راجع به آن چنین گزارش داده است:

«در تخلیه اسرا به عقب، آن‌ها ابتدا به محل هدایت عملیات (قایق فرماندهی) سپس به مقر تیپ انتقال می‌یافتند. از میان اسرا، بی‌سیم‌چی پاسگاه فرماندهی دشمن در محل هدایت عملیات نگه داشته شد.

دشمن با توجه به سقوط پاسگاه‌ها، منطقه را زیر آتش توپخانه گرفته و تردد در منطقه مشکل شده بود، از این روز از بی‌سیم‌چی مزبور خواسته شد که با نیروهای ما همکاری کند. وی با اشتیاق پذیرفت و گفت که منتظر حمله نیروهای اسلام بوده است تا خود را تسلیم کند و می‌گفت به‌محض شروع درگیری، با الله‌اکبر خود را تسلیم کرده است.

این فرد به پست شنود برده شد تا با فرماندهی خود در عقبه تماس بگیرد و از جمله از وی خواسته شد به فرماندهشان بگوید که آتش را قطع کنید، زیرا روی سر ما می‌ریزد. با این اقدام، بعد از لحظاتی آتش به‌طور کلی روی منطقه قطع شد.

حدود سه الی چهار ساعت شنود به‌وسیله این فرد با دشمن در تماس بود و قطع آتش در این مدت کمک بزرگی به نیروهای خودی کرد. منطقه کاملاً قابل تردد شد و برادران به‌راحتی رفت‌وآمد می‌کردند.

بعدازاین مدت، مجدداً از بی‌سیم‌چی (جهت لو نرفتن شنود) خواسته شد با فرماندهی خود تماس گرفته و وانمود کند که نیروهای اسلام به طرفشان می‌آیند و قصد حمله دارند، سپس لحظه به لحظه گزارش کند تا سقوط پاسگاه که پس از صحبت لازم با فرماندهی دشمن و حین آن، بی‌سیم توسط شنود خودی قطع شد. در این لحظه فرماندهی دشمن سعی داشت با بی‌سیم‌چی تماس بگیرد و این نشان می‌داد که صحنه‌سازی مربوطه مؤثر بوده است.

پس از انتقال این بی‌سیم‌چی به همراه تعدادی دیگر از اسرا به مقر تیپ، زمانی که عده‌ای از مجاهدین عراقی به سمت اسرا آمدند، فرد مزبور به سمت یکی از آن‌ها رفت و یکدیگر را در آغوش گرفتند و بوسیدند؛ بعداً معلوم شد از آشنایان یکدیگر بوده‌اند.»

کد خبر 590454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.