۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
گاوی و نمایش درخشان پیش‌فصل

گویا شاهد تولد یک پدیده تازه بودیم؛ حالا باید صبر کنیم تا ببینیم سرنوشت این پدیده به کجا خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، تنها دو هفته تا هجدهمین سالگرد تولد گاوی، این ستاره جوان یک بار دیگر در ال‌کلاسیکو حاضر شد و به درخشش خود با پیراهن آبی‌اناری ادامه داد تا تیمش پیروز میدان شود.

گاوی در فصل گذشته جوان شماره یک فوتبال اسپانیا بود. استقبال پرشور مردم از او در سویا، مالاگا و حتی در ژنو به دلیل عملکرد خیره‌کننده‌اش با تیم ملی اسپانیا در لیگ ملت‌ها، به اندازه کافی واضح بود. گویی شاهد تولد یک پدیده تازه بودیم؛ حالا باید صبر کنیم ببینیم سرنوشت این پدیده به کجا خواهد رسید.

برای گاوی، ال‌کلاسیکو وگاس نشان دهنده رسیدن او به سنی است که دیگر می‌شود رویش حساب کرد. به فاصله دو هفته قبل از تولد ۱۸ سالگی، گاوی برای بارسلونا در دیدار برابر رقیب سنتی به میدان رفت. او در فصل گذشته ۴۶ بازی با بارسلونا و ۱۰ بازی با تیم ملی اسپانیا انجام داد. همان‌طورکه لوئیس انریکه سرمربی اسپانیا او را توصیف کرد، گاوی"یک مورد منحصر به فرد" است.

ماه آینده زمانی که گاوی به سن قانونی برسد، باشگاه بارسلونا می‌تواند قرارداد جدیدی با این بازیکن امضا کند و از این به بعد هیچ مشکل بزرگی نیز سد راه آن‌ها نخواهد بود. در حال حاضر لالیگا اجازه نمی‌دهد بازیکنان زیر سن قانونی حقوق بازیکن ترکیب اصلی را دریافت کنند؛ این در حالی است که گاوی به عنوان بازیکن تیم اصلی در نظر گرفته می‌شود زیرا در بیش از ۳۰ درصد بازی‌ها حضور داشته است.

گاوی نخستین طعم ال‌کلاسیکو را در اولین فصل حضورش در تیم بزرگسالان چشید. او پس از بازی با تونی کروس درگیر شد. بلافاصله پس از پیروزی دو بر یک رئال مادرید در نیوکمپ، هافبک آلمانی عکسی را در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن توپ در کنار پایش بود و گاوی درست پشت سر او زانو زده بود.

پس از بازی سوپرکاپ در ژانویه، گاوی با آپلود یک عکس از خودش حمایت کرده و این بار کروس روی زمین نشسته بود و گاوی در موضع قدرت قرار داشت. البته رئال مادرید در آن بازی نیز با نتیجه سه بر دو پیروز شد و گاوی تصمیم گرفت سریعاً پستی را که منتشر کرده بود حذف کند و انتقامش از کروس را به زمین مسابقه بسپارد. کاری که او و تیمش به خوبی در بازی برگشت ال کلاسیکو انجام دادند و با چهار گل شاگردان آنچلوتی را مغلوب کردند.

گاوی پیش‌فصل را با قدرت شروع کرده است. او در بازی دوستانه روز سه‌شنبه مقابل اینتر میامی در فرم خیره‌کننده‌ای ظاهر شد؛ وی یک گل عالی از روی ارسال از نقطه کرنر به ثمر رساند تا اثر خود را در جریان بازی گذاشته باشد، اثری که او احتمالاً برای سال‌های متوالی در فوتبال اروپا و احتمال بارسلونا خواهد گذاشت.

کد خبر 590453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.