احداث نخستین پارک موضوعی زنجان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان گفت: ایجاد پارک‌های موضوعی و احداث پارک‌های بدون چمن از سیاست‌های اصلی سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد فیلو امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ در آئین افتتاح پارک موضوعی (رز) اظهار کرد: این سازمان برای نخستین بار اقدام به تهیه فهرست بهای خدمات فضای سبز شهری و تهیه جدول زمانی، تعیین مکانی برای خدمات فضای سبز شهری و احداث المان‌های زیستی در میدان اصلی شهر (سبزه میدان) کرده است.

وی ایجاد پارک‌های موضوعی در دستور کار سازمان خواهد بود، افزود: این سازمان با استقرار المان‌های مفهومی و تهیه و تولید ۱۱۰ هزار جعبه گل فصلی، نیاز شهرداری به گل و گیاه را مرتفع و ۱۰۰ هزار بوته گل دائمی و پنج هزار بوته درختچه تولید کرده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: تولید این میزان گل و درختچه بسیار مقرون به صرفه است و این تولیدات بومی از پنج تا هفت میلیارد ریال صرفه‌جویی دربردارد.

فیلو، سم‌پاشی به موقع را اقدام مناسبی در کنترل آفات عنوان کرد و ادامه داد: پارک رز به مساحت دو هزار و ۸۰۰ مترمربع در فاز نخست تعریف شده و ۱۴ گونه گیاهی در آن کاشته شده است.

وی با بیان اینکه در فاز دوم این پارک ۱۶ گونه کاشته می‌شود، تاکید کرد: بوستان رز نخستین و تنهاترین پارک بدون چمن‌کاری است که با ظرافت خاصی طراحی شده و تنها در عرض ۲۵ روز به کاشت گل رز اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان از تکمیل ۸۰ درصدی آبیاری پارک بوران تا پاییز سال جاری خبر داد و افزود: اجرای بعضی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در پارک‌های سطح شهر و جنگلی در دستور کار است.

به گزارش ایمنا، شهر زنجان مرکز استان و شهرستان زنجان است و در شمال غربی ایران واقع شده است.

کد خبر 590443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.