۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
حفظ فضای سبز شهر قزوین

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین از اقدامات شهرداری در بخش‌های مختلف فضای سبز خبر داد.

محمدصالح صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص عملکرد و اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین در تیرماه سال جاری، اظهار کرد: یکی از مشکلات بوستان‌ها و فضای سبز به دلیل فصل گرما، اتصالات برق و تابلوهای برقی سطح بوستان‌ها است.

وی افزود: این بوستان‌ها علاوه بر ایمن‌سازی نیازمند نظارت مستمر بازرسان است تا خسارت‌های جانی و مالی متوجه شهروندان نشود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: بتن‌ریزی کف چراغ برق در بوستان‌های سطح شهر و جوشکاری دریچه‌های تابلو برق برای جلوگیری از سرقت در دستور کار مدیریت شهری بوده است.

صالحی با اشاره به اقدامات سازمان پارک‌ها در سطح شهر قزوین برای روشنایی و اتصالات برقی، خاطرنشان کرد: افزایش روشنایی شش بوستان به همراه نصب پروژکتور و تعمیر روشنایی بوستان‌های ملت، لاله، آلاله ،۲۲ بهمن، حلیمه خاتون، مشاهیر، دانش، بالو، ارکیده، اصلاح تابلوی برق چاه آب دهخدا و نوسازی و نصب تابلوی برق بوستان گلبرگ از اقدامات سازمان در تیرماه سال جاری بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ هکتار از فضای سبز شهر قزوین چمن‌زنی و حاشیه‌زنی و بیش از چهار هزار مترمربع گل‌کاری در سطح شهر انجام شده است. کاشت گل‌های تابستانه در بوستان و لچکی‌های خیابان دستغیب از اقدامات خوب سازمان فضای سبز بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با بیان اینکه برای حفظ ایمنی شهروندان بیش از ۷۰ عملیات رفع خطر و خشکه‌گیری درختان انجام شده است، اضافه کرد: تعویض لوله‌های آب خام بوستان الغدیر، رفع نواقص آب خام کمربندی سبز قزوین، تنظیم سیستم آبیاری حکم‌آباد، اصلاح و ترمیم سه کیلومتر آب خام و انتقال آب خام به ورودی اسماعیل‌آباد برای فضای سبز از دیگر اقدامات سازمان بوده است.

صالحی تاکید کرد: نصب و تعویض سطل زباله در بوستان‌های هشت بهشت، عارف و کیمیا انجام و برای استحکام بخشی به مبلمان بوستان هشت بهشت، عملیات بتن‌ریزی و استحکام‌بخشی صندلی‌ها و نیمکت انجام شده است.

وی گفت: انجام عملیات به‌زراعی در میدان مینودر، چیدمان گلدان‌های بزرگ در مسجدالنبی، کاشت گیاهان پوششی در میدان میرعماد به جای چمن، جلسه طراحی خشک پارک ورودی اسماعیل‌آباد، ترمیم تشتک پای درختان بلوار آزادگان، عملیات به زراعی بوستان‌ها و هرس درختچه‌های سطح شهر از اقدامات مؤثر سازمان پارک‌ها در خدمت‌رسانی به شهروندان بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین افزود: این اقدامات گوشه‌ای از خدمات این سازمان به شهروندان بوده و نیازمند همراهی مردم در حفظ محیط شهری است.

کد خبر 590406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.