سازمان هواشناسی هشدار لازم را برای سیل نداده بود

نماینده مردم استهبان در مجلس با ابراز تاسف از اینکه تاکنون ۲۱ نفر در حادثه سیلاب استهبان جان باختند، گفت: متاسفانه سازمان هواشناسی هشدارهای لازم را نداده بود.

به گزارش ایمنا، فرهاد طهماسبی در مورد وقوع سیل در حوالی استهبان فارس، اظهار کرد: روز گذشته _جمعه سی‌ویکم تیرماه_ حدود ساعت ۱۷ بارندگی شدید در بخش مرکزی شهرستان استهبان منجر به وقوع سیل شد و به دلیل بالا آمدن آب رودخانه، مردمی که برای تفریح به کنار رودخانه رفته بودند دچار سیلاب شدند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون ۲۱ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و تعدادی مفقود شده‌اند.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید ابعاد مختلف این حادثه مورد نظارت و ارزیابی دقیق قرار گیرد، تاکید کرد: باید با دستگاه‌هایی که در این حادثه قصور داشتند برخورد شود، در این رابطه مراکز درمانی در حال آماده‌باش هستند؛ دستگاه‌های امدادی، هلال احمر، بسیج، بخشداری و فرمانداری در لحظات اولیه وقوع حادثه به منطقه اعزام شدند و در محل حادثه حضور یافتند و ستاد بحران تشکیل شد.

طهماسبی با انتقاد از اینکه سازمان هواشناسی هشداری برای وقوع سیل نداده بود، خاطرنشان کرد: بیش از ۲ تا ۳ هزار نفر در محل حادثه حضور داشتند و اگر اطلاع رسانی‌ها توسط دستگاه‌ها و مردم انجام نمی‌شد تعداد فوتی‌ها به ۵۰۰ نفر هم می‌رسید.

منبع: خانه ملت

کد خبر 590309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.