شناسایی املاک خطرآفرین شهر قزوین

سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین گفت: شهرداری در راستای تامین امنیت شهروندان، پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار و ایجاد خسارات جانی و مالی ۱۳ پلاکارد اخطاریه برای املاک خطر آفرین شهر نصب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، حاجی سید رضی اظهار کرد: کارشناسان ناحیه امامزاده حسین (ع) در بازدید از محلات مختلف، املاک خطر ساز و در حال ریزش را شناسایی و با نصب بنر اخطاریه به صاحبان و مالکین این املاک برای رفع خطر اخطار دادند.

وی با اشاره به ماده ۱۱۰ و بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداری‌ها، افزود" بر اساس ماده ۱۱۰ شهرداری می‌تواند نسبت به زمین یا بناهای مخروبه و غیر مناسب با وضع محل و یا نیمه تمام که در خیابان یا کوچه یا میدان قرار گرفته و منافی با پاکی و زیبایی شهر یا موازین شهرسازی باشد، به مالک اخطار نماید.

سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این اخطاریه‌ها در راستای تأمین امنیت شهروندان و پیشگیری از ایجاد خسارات جانی و مالی صورت صادر شده است و در سطح منطقه همچنان زمین‌هایی وجود دارد.

حاجی سیدرضی تصریح کرد: با وجود ابلاغ اخطارهای متعدد در خصوص خطرسازبودن ملک و حتی جهت تعیین تکلیف آن، تعدادی از شهروندان هنوز به شهرداری مراجعه نکرده‌اند و شهرداری طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اقدام به صدور اخطاریه و نصب بنر در محل کرده است که در صورت عدم مراجعه مالکین و یا تمکین از قانون, معاونت خدمات شهری شهرداری این منطقه اقدام به رفع خطر موارد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان‌های مخروبه به محل انباشت زباله و به دنبال آن محل شیوع بیماری‌های عفونی و گسترش بیماری‌ها و ایجاد منظره نازیبای محیط شهری می‌گردد؛ که این امر باعث شده شهرداری در ابتدا به صاحبان این نوع بناها اخطار و در صورت عدم توجه به اخطار، شهرداری خود راسا نسبت به رفع خطر ساختمان مربوطه اقدام کند.

سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین گفت: در صورتی که مالک نسبت به ایجاد نرده و دیوار یا مرمت آن اقدام نکند، شهرداری می‌تواند هرگونه اقدامی را که لازم بداند را اعمال و هزینه آن را از مالک دریافت کند.

کد خبر 590272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.