اجرای طرح محرم ایمن در اسلامشهر

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر گفت: ارائه آموزش رعایت نکات ایمنی در مساجد و هیئت‌های مذهبی با طرح محرم ایمن اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین یاری اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برای نخستین‌بار، طرح محرم ایمن در اسلامشهر اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به شکل‌گیری هیئت و گروه‌های مردمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه کربلا در مساجد و تکایای مختلف در سطح شهر و در راستای ارائه آموزش‌های شهروندی برای رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از حوادث، طرح محرم ایمن از سوی واحد آموزش سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر با همکاری و هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج اجرا می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به امر پیشگیری از وقوع حوادث، خاطرنشان کرد: هر ساله هنگام شکل‌گیری هیئت‌ها و تجمعات مذهبی در دهه محرم به دلیل رعایت‌نشدن بعضی نکات ایمنی، شاهد وقوع حوادث ناگواری ازجمله آتش‌سوزی و سقوط داربست هستیم که به دلیل آگاه نبودن شهروندان و رعایت نشدن نکات ایمنی ساده به وقوع می‌پیوندد.

یاری با قدردانی از همکاری و همراهی سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در اجرای این طرح، گفت: مقدمات اجرای طرح محرم ایمن با ارائه آموزش‌های مورد نظر به مدیران هیئت‌های مذهبی، اعضای هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج از نیمه دوم خردادماه آغاز شده است و امیدواریم امسال با ارائه آموزش و رعایت نکات ایمنی ساده، شاهد برگزاری مراسم سوگواری با شکوه، ایمن و به دور از هرگونه حادثه ناگوار برای عزاداران امام حسین (ع) در سطح مناطق مختلف اسلامشهر باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 590242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.