پیش‌بینی شکست مقاومت شاخص بورس

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد یک هزار ۵۹۹ واحدی به سطح یک میلیون ۴۷۳ هزار ۴۹۸ واحد رسید. به نظر می‌رسد که بازار بتواند در طی دو روز آینده به سطح مقاومتی یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز رفتار بهتری را نسبت به بازار روز چهارشنبه از خود نشان داد، ارزش معاملات از محدوده دو هزار ۵۰۰ میلیارد تومان به سطح چهار هزار میلیارد تومان رسید، ۱۷۱ نماد در بورس و ۱۳۳ نماد در بازار فرابورس مثبت بودند، شاخص کل در محدوده یک میلیون ۴۷۳ واحد قرار گرفت. پارسان، تاپیکو، شپدیس، شستا و وبملت بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بورس داشتند، نماد کگل بیشترین تأثیر منفی را از خود در بازار امروز به جای گذاشت، صف فروش این نماد در نیمه دوم بازار جمع شد.

در بازار فرابورس نمادهای شاوان، شگویا، غصینو و صبا بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای بپاس، هرمز و کگهر بیشترین تأثیر منفی را داشتند. در گروه سرمایه گذاری‌ها شاهد افت شش درصدی ومعادن بودیم، شستا ۳.۷، پارسان ۵.۸، تاپیکو پنج و وغدیر دو درصد رشد کردند. در گروه سیمانی‌ها سپاها ۵.۹ و سکرد ۳.۴ درصد افت کردند، سصوفی رشد پنج درصدی داشت. در گروه مواد شیمیایی بوعلی مثبت پنج درصد و نوری منفی پنج درصد تغییرات داشتند.

وضعیت گروه آهن و فولاد وخیم بود و اکثر نمادهای این گروه روند منفی داشتند، هرمز ۴.۸، فجر ۵.۵، فخوز ۴.۱ و فسپا پنج درصد کاهش یافتند. گروه کود شیمیایی و ترکیبات نیتروژن وضعیت بهتری داشتند، شپدیس ۴.۵، کرماشا ۵.۸، شیراز ۱.۱ و خراسان ۱.۶ درصد رشد کردند. گروه بانکی پرتقاضا بود، وبملت رشد شش درصدی، وتجارت رشد ۳.۹ و وپست رشد ۱.۲ درصد را تجربه کردند، در این بین دی افت ۳.۹ درصدی را تجربه کرد. صندوق‌های دولتی پالایش و دارا یکم هردو رشد ۲.۳ درصدی را تجربه کردند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد یک هزار ۵۹۹ واحدی به سطح یک میلیون ۴۷۳ هزار ۴۹۸ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۷۰۳ واحدی در سطح ۴۰۴ هزار ۴۸۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۷۱

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۶۶

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۲۴ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۴۱۵ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۳۳

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۲۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۰ هزار ۱۲۵ و ۵۹ هزار ۲۳۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۷۸۹ و دو میلیارد ۸۹ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. همای

۳. پارند

۴. پالایش

۵. کیان

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. همای

۳. شستا

۴. وبملت

۵. وتجارت

بیشترین افزایش قیمت

۱. وبملت

۲. کرماشا

۳. غپینو

۴. سشمال

۵. غشان

بیشترین کاهش قیمت

۱. ومعادن

۲. فجر

۳. کگل

۴. سپاها

۵. دجابر

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

پیش‌بینی شکست مقاومت شاخص بورس

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۵۰ تا یک میلیون ۴۶۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد.

پیش بینی: به نظر می‌رسد که بازار بتواند در طی دو روز آینده به سطح مقاومتی یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد برسد.

پیش‌نویس اصلاح قانون بازار سرمایه

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایجاد تشکل‌های تخصصی همچون کانون سهامداران حقیقی، از موادی که در طرح اصلاح قانون بازار سرمایه دیده شده است.

وی تاکید کرد: تلاش شده تا جایگاه بخش فعالان غیردولتی در بازار سرمایه تقویت شود، همچنین ساماندهی فضای مجازی و حضور سهامداران خرد و حقیقی در مباحثی همچون آموزش و ایجاد دوره‌های تخصصی از سوی فعالان فضای مجازی، از دغدغه‌هایی بود که همواره مورد توجه ما بوده و هست لذا در این خصوص هم تلاش می‌کنیم تا ساماندهی درستی اتفاق بیفتد.

نوسازی و توسعه سیمان صوفیان جز اولویت‌های شستا است

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا گفت: نوسازی ماشین‌آلات و توسعه مجتمع سیمان صوفیان در آذربایجان‌شرقی جز اولویت‌های مهم این مجموعه است.

وی در بازدید از مجتمع کارخانجات سیمان صوفیان با تاکید بر اینکه نوسازی تمامی واحدهای تولیدی تحت پوشش شستا در دستور کار قرار دارد، افزود: سیمان صوفیان نیز به دلیل اینکه طی سال‌های گذشته نوسازی نشده است، جز برنامه‌های اولویت دار شستا قرار گرفته است و در این زمینه اقداماتی در دست اجرا می‌باشد.

یک گزارش عالی دیگر از پالایشی‌ها توسط نماد شبریز ارائه شد

پالایش نفت تبریز در عملکرد سه ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۱۳۰ تومان محقق کند. سهم در سال مالی گذشته به ترتیب از فصل ابتدایی ۴۳، ۳۶، ۵۸ و ۸۶ تومان به ازای هر سهم گزارش کرده بود. سود سه ماهه رشد ۲۰۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. این شرکت در سه ماهه امسال فروش ۲۶,۲۰۹ میلیاردی تومانی را داشته است. در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود ۱۳,۲۳۰ میلیارد فروش بزند. فروش دو سال مالی گذشته شرکت بر اعداد ۷۱,۷۲۷ و ۳۵,۸۶۷ میلیارد استوار بوده است.

در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود شبریز برابر ۱۰ درصد بوده که در سه ماهه امسال برابر ۲۰ درصد است. این پالایشگاه در سه ماهه سود عملیاتی ۵,۰۳۹ میلیارد تومانی را گزارش کرده است که در سال مالی قبل سود عملیاتی شرکت به ترتیب از فصل اول برابر ۱,۵۴۱، ۱,۲۶۷، ۲,۰۳۶ و ۱,۵۹۸ میلیارد تومان ثبت شده بود.

فولاد گزارش‌های عالی خود را تکرار کرده است

فولاد مبارکه اصفهان در عملکرد سه ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۷۱ تومان محقق کند. سهم در سال مالی گذشته به ترتیب از فصل ابتدایی ۴۷، ۷۰، ۶۴ و ۱۰۲ تومان به ازای هر سهم گزارش کرده بود. سود سه ماهه رشد ۴۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد.

این شرکت در سه ماهه امسال فروش ۴۸,۱۴۹ میلیاردی تومانی را داشته است. در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود ۳۳,۶۶۵ میلیارد فروش بزند. فروش دو سال مالی گذشته شرکت بر اعداد ۱۴۵,۶۲۷ و ۷۷,۴۰۴ میلیارد استوار بوده است. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود فولاد برابر ۵۲ درصد بوده که در سه ماهه امسال برابر ۴۸ درصد است. غول فولاد خاورمیانه در سه ماهه سود عملیاتی ۲۱,۷۲۴ میلیارد تومانی را گزارش کرده است که در سال مالی قبل سود عملیاتی شرکت به ترتیب از فصل اول برابر ۱۶,۵۸۱، ۲۲,۱۸۰، ۱۸,۶۷۰ و ۱۴,۹۲۷ میلیارد تومان ثبت شده بود.

بوعلی گزارش خوبی داشته است

پتروشیمی بوعلی سینا در عملکرد سه ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۵۹۲ تومان محقق کند. سهم در سال مالی گذشته به ترتیب از فصل ابتدایی ۲۶۲، ۳۱۷، ۳۳۲ و ۱۳۰ تومان به ازای هر سهم گزارش کرده بود. سود سه ماهه رشد ۱۲۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. شرکت در بهار توانسته بیش از نیمی از سود سال قبل را محقق کند. شرکت در سه ماهه امسال فروش ۱۰,۷۵۰ میلیاردی تومانی را داشته است.

در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود ۴,۴۳۲ میلیارد فروش بزند. فروش سال مالی گذشته شرکت ۲۶,۳۶۳ میلیارد بوده است. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود بوعلی برابر ۲۰ درصد بوده که در سه ماهه امسال برابر ۱۸ درصد است. حاشیه سود شرکت نسبت به فصل گذشته رشد خوبی داشته است. این پتروشیمی در سه ماهه سود عملیاتی ۱,۷۳۸ میلیارد تومانی را گزارش کرده است که در سال مالی قبل سود عملیاتی شرکت به ترتیب از فصل اول برابر ۵۲۶، ۱,۰۸۰، ۱,۲۸۴ و ۲۵۷ میلیارد تومان ثبت شده بود.

ذوب در این فصل نیز توفیقی نداشته است

ذوب آهن اصفهان در عملکرد سه ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۲ تومان زیان محقق کند. سهم در سال مالی گذشته به ترتیب از فصل ابتدایی ۱۸، ۱۸، ۰ و (۳) تومان به ازای هر سهم گزارش کرده بود. سود سه ماهه کاهش ۱۱۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. این شرکت در سه ماهه امسال فروش ۱۰,۲۴۸ میلیاردی تومانی را داشته است. در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود ۷,۵۸۵ میلیارد فروش بزند.

فروش دو سال مالی گذشته شرکت بر اعداد ۳۵,۰۵۸ و ۲۰,۰۴۲ میلیارد استوار بوده است. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود ذوب برابر ۱۱ درصد بوده که در سه ماهه امسال برابر هفت درصد است. این فولادساز در سه ماهه زیان عملیاتی ۵۲ میلیارد تومانی را گزارش کرده است که در سال مالی قبل سود عملیاتی شرکت به ترتیب از فصل اول برابر ۱,۵۵۷، ۱,۴۶۹، ۱۴۲ و ۸۹۱ میلیارد زیان ثبت شده بود.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

کمبود عرضه نفت و درگیری‌های ژئوپلیتیکی باعث افزایش قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در آسیا در روز جمعه شده است. تقاضا برای بنزین و سوخت در هند در ماه ژوئن علی‌رغم افزایش قیمت‌ها به بالاترین رقم رسید. مصرف محصولات پالایشی در این کشور ۱۸ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش دارد و پالایشگاه‌های هند با بالاترین ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

نقشه بازار

پیش‌بینی شکست مقاومت شاخص بورس

کد خبر 590233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.